کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
وظایف یک مشاور تحصیلی

وظایف یک مشاور تحصیلی

دانش آموزان و داوطلبان شاید ندانند وظایف یک مشاور تحصیلی چیست و تاثیر آن در روند تحصیلی به چه نحوی می باشد.

کنکور آسان است قصد دارد در این مقاله به بررسی عملکرد یک مشاور خوب، نحوه ی کار و تاثیرش برتحصیل دانش آموز توضیح دهد.

تا به الان شاید دانش آموزان از دوستان و آشنایان خود در مورد عملکر مشاور تحصیلی شان پرس و جو کرده اند. امکان دارد در جوابشان دریافت کنند که از عملکرد مشاور خود راضی و یا حتی ناراضی باشند.

در این مقاله می خواهیم عملکرد یک مشاور خوب و وظیفه شناس، همچنین وظایف یک مشاور تحصیلی را برای داشن آموزان بازگویی کنیم. تا انتهای این مقاله با کنکور آسان است همراه باشید.

اهمیت مشاور در دوران تحصیل

همه ی افراد در جامعه در مسائل مختلف نیاز دارند تا از یک راهنمای مسیر و حضور یک فرد با تجربه تر در طول مسیر استفاده کنند. زیرا گاها که شخص با مشکل مواجه شودمی تواند با در میان گذاشتن آن با مشاور خود، در رفع آن کمک بگیرند.

در بحث تحصیل، نیاز مبرم دانش آموز به یک مشاور و راهنما یک نیاز همیشگی بوده است. صرفا نمی توان به این نکته اشاره کرد که کیا باید مشاور داشته باشند، بلکه همه بسته به نیاز، کم و زیاد نیاز به راهنما دارند.

به طور مثال داوطلبی که سالیان قبل دیپلم خود را اخذ کرده با مسئله ترمیم معدل برای کنکور آشناییت ندارد، در اینجا مشاور می تواند به آن راهنمایی دهد. یا برخی دانش آموزان راهکارهای جلوگیری از مطالعه ی نوسانی را نمی دانند. پس می توان گفت دانش آموزان در طول مسیر کنکور با توجه به تایم محدود نیاز به راهنما دارند. مدیریت زمان مطالعه و همچنین نکاتی در مورد زمان مطالعه و … را می توان جزئی از وظایف یک مشاور تحصیلی معرفی کرد.

برخی از دانش آموزان فکر می کنند که یک مشاور فقط در جهت مطالعه دروس راهنمایی می کند، بلکه این فرضیه اشتباه است، مشاور از صفر شروع برنامه ریزی کنار دانش آموز است تا کنترل استرس و آموزش مهارت های شرکت در آزمون و مهارت های شرکت در امتحان را به دانش آموز می آموزد.

وظایف یک مشاور تحصیلی

با توجه به مطالبی که گفتیم، حالا به صورت گسترده و کمی تخصصی تر این وظایف را بررسی می کنیم. همچنین در انتهای این مقاله با مشاورین موسسه ی کنکور آسان نیز آشنا می شویم.

چند مورد از نکاتی که خیلی برای دانش آموز اهمیت دارد را معرفی و توضیح می دهیم:

  • منظم شدن کارها
  • کاهش استرس
  • تحلیل مطالعه
  • صحبت انگیزشی

در ادامه به این چند مورد کوتاه از سری مهم و گسترده ی وظایف یک مشاور تحصیلی می پردازیم.

نظم دهندگی

یک مشاور خوب، علاوه بر درس و کنکور و امتحان به بقیه امورات دانش آموز هم اهمیت می دهد. تغذیه و خواب مناسب یک محصل را ترسیم می کند. به کارای بیهوده ی شما رسیدگی می کند تا از اتلاف وقت جلوگیری می کند که بیهوده از دست ندی و با نظم مطالعه خود را شروع کنی و به بهترین شکل ممکن پایان دهی.

کنترل استرس

پیش روی بدون مشاور این استرس را ایجاد می کنه که نکنه برنامه ریزی و درس ها تموم نشن. با این حال که این مورد امری طبیعی است که تا کنکور و یا امتحان درس ها تموم می شوند یا خیر اما زمانی که با یک مشاور پیش می روی می دانی که با توجه به زمانبندی مناسب، دروسی را به موقع به پایان می رسانی و نگرانیت از این بابت رفع می شود.

تحلیل مطالعه

وقتی مطالعه ی ما به روند نزولی برسه ممکن است خودمان متوجه نشویم، اما مشاور با تحلیل ساعت مطالعه ی ما و همچنین روند نمره گیری ما، راه خطا را برای ما پیدا می کند و با ارائه ی بهترین راهکار از آن مسیر اشتباه جلوگیری می کند.

وظایف یک مشاور تحصیلی: انگیزشی

انگیزه در زمان تحصیل یک دوپینگ حساب می شه! انرژی از دست رفته را بر می گردونه و باعث می شود قویتر ادامه دهیم. خوبی مشاور اینه که اگر انگیزه هم بدهد واقعگرایانه تر و در نتیجه سازنده تر است.

مشاورین موسسه کنکور آسان است

برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است با دفتر مرکزی تماس بگیرید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *