کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
تاثیر معدل در کنکور 1402

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ چند درصد است ؟
آیا تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به صورت مثبت اعمال می شود ؟

یکی از مهم ترین اخباری که در خصوص کنکور اعلام می شود و تعداد زیادی از داوطلبان کنکوری به دنبال آن هستند تاثیر معدل در کنکور است.

از آنجایی که در فواصل زمانی کوتاه مدت اخبار متفاوتی در خصوص برگزاری کنکور در سال های آینده متنشر می شود داشن آموزان و داوطلبان را در این زمینه با نگرانی جدی مواجه شده اند.

اگر به دنبال دقیق ترین اخبار در خصوص نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ هستید این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲

کنکور ۱۴۰۲ یکی از پرحاشیه ترین آزمون های سراسری بوده است که بسیار زیاد مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و سازمان سنجش و آموزش کشور هنوز هم برای برگزاری آن تصمیمات دقیقی را اتخاذ نکرده است.

بر طبق اخباری که تاکنون توسط مراجع مرتبط با برگزاری کنکور سراسری اعلام شده است تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به صورت ۶۰ درصد از سوابق تحصیلی است.

طبق بیانات اعلام شده از خبرگزاری شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی مبنی بر تاثیر ۶۰ درصدی معدل مطرح شده است.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی اظهار داشت که بزرگترین آسیب ادغام سنجش و آموزش می باشد که این خود به تنهایی دلهره و دغدغه ای را در بین داوطلبان ایجاد کرده است.

همچنین افزود با وجودی که بیشتر مسئولیت پذیرش بر عهده ی سازمان سنجش می باشد این طرح ساماندهی خواهد شد که این سیاست نهایی شده و کافی است که در حضور سران سه قوه و اعضای شورای مطرح شود.

وی افزود ما کنکور را حذف نخواهیم کرد اما با تصویب این طرح وزن بیشتر مسئولیت پذیرش داوطلبان با هدف کاهش تنش و دلهره داوطلبان بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

اجرای این طرح مستلزم رعایت شرایطی همچون برگزاری امتحانات نهایی، طراحی سوالات و شرایط پیش از امتحانات نهایی، رمز گذاری می باشد که با اعلام رضایتمندی این دو سازمان نهایی خواهد شد.

بر اساس مفاد مصوب شده که مقرر شد از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی ۴۰ درصد باشد و همچنین در کنکور سراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد.

افرادی که شامل تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ نمی شود :

  • داوطلبانی مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ اخذ نموده اند
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ اخذ نموده اند
  • همچنین داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش اخذ نموده اند اما در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی در آزمون خود می توانند در امتحانات نهایی گروه آموزشی مورد نظر شرکت کنند

ترمیم معدل

به فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال ۸۴ به بعد و داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی از سال ۹۱ به بعد اجازه داده می‌شود تا در زمان مشخصی که به دانش آموزان اعلام خواهد شد در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و معدل خود را بهبود ببخشند.

در صورتی که در امتحاناتی که برای ترمیم معدل برگزار می شود شرکت کنید و نمره ی پایین تری را کسب کنید همان نمره قبلی شما که نمره بالاتری بوده است برای شما لحاظ خواهد شد. در واقع این طرح برای بهبود معدل کبی نهایی شماست و نهایتا نمره ای برای شما لحاظ خواهد شد که بیشترین تاثیر مثبت را در نتیجه کنکور شما داشته ابشد.

زمان ثبت نام در طرح ترمیم معدل

ثبت نام ترمیم معدل معمولا یک ماه قبل از امتحانات نهایی آغاز می شود​ ترمیم معدل در هر سه نوبت امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی برگزار می گردد هر فردی فقط یکبار می تواند در ترمیم معدل شرکت کند و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می کند وجود ندارد.

دانش آموزان و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نهایی ارتقای معدل دارند، باید بین ۳۰ تا ۴۵ روز قبل از برگزاری آزمون به مدارس بزرگسالان منطقه خود مراجعه کرده و در این آزمون ثبت نام کنند.

توجه داشته باشید که نتیجه آزمون ترمیم معدل شما فقط در تعیین نتیجه کنکور سراسری موثر است و در کارنامه تحصیلی سال آخر شما محاسبه نخواهد شد.

برای مطالعه آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به کنکور ۱۴۰۲ روی لینک زیر کلیک کنید :
کنکور ۱۴۰۲

ارتباط با کنکور آسان است

برای ارتباط با مشاورین کنکور آسان است با مشاورین ما از طریق شماره های زیر در تماس باشید تا دقیق ترین اطلاعات مربوط به کنکور ۱۴۰۲ را دریافت کنید:

شماره تماس دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
شماره تماس مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰

یک پاسخ

  1. سلام روزتون بخیر
    من دیپلمه سال ۸۲ تجربی هستم لطفا بگید آیا امکان شرکت من در کنکور ۱۴۰۲ هست ؟ و با توجه به شرایط اعمال معدل تکلیف من چی می شه ؟ ممنون می شم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *