کنکور آسان است
55756500 021
4690 190 0912
کنترل استرس

کنترل استرس کنکور آسان است

در دوران کنکور ، داشتن استرس و اضطراب برای بسیاری از دانش آموزان یک امر بدیهی است . دانستن راه های رهایی از استرس و روش های کنترل استرس کنکور آسان است شما را در غلبه بر این امر کمک خواهد کرد .

در این مقاله تکنیک هایی برای غلبه ی مثبت بر این واکنش فیزیولوژیک و طبیعی بدن در اختیارتان قرار خواهیم داد .

اینکه بتوانید از استرس خود در جهت مثبت استفاده کنید و بتوانید تسلط خود را بر روی مطالب بالا ببرید همگی مستلزم روش ها و تکنیک هایی است که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد .

روش های کنترل استرس کنکور آسان است

در این قسمت برخی روش های کارآمد برای کنترل استرس را در راختیارتان قرار می دهیم .

  • سعی کنید مطالب درسی را با دقت مطالعه کنید و برای اینکار برنامه ریزی انجام دهید . داشتن برنامه منسجم اطمینان خاطر زیادی به شما می دهد که همین اطمینان خاطر موجب کاهش استرس شما م یگردد .
  • داشتن خواب مناسب یکی از مورادی است که نقش به سزایی در کنترل استرس دارد که قابل چشم پوشی نیست . هرچه خواب شکا با کیفیت و کافی باشد استرس شما نیز کمتر خواهد بود .
  • علاوه بر خواب ، تغذیه مناسب نیز یکی از راه های مهم کنترل استرس به شمار می رود . پس در دوران کنکور به تغذیه ی خود اهمیت ویژه ای قائل باشید .
  • ورزش و فعایت مداوم یک روش بسیار مهم در غلبه بر استرس روزانه شماست . در دوران کنکور انجام ورزش های سنگین توصیه نمیگردد اما انجام حرکات بدنی سبک ، قبل از شروع مطالعه نقش مهمی در کم کردن استرس شما دارد.
  • یکی از عواملی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد ، نقش حمایت کننده والدین از دانش آموزان کنکوری شان است . ایجاد یک محیط آرامش بخش و به دور از هرگونه تنش ، از جمله وظایف پدر و مادر ها در قبال فرزندان کنکوری است که این امر مهم ، حتی از دیگر عوامل ذکر شده نیز مهم تر به نظر برسد .

غلبه بر استرس کنکور آسان است

غلبه بر استرس مستلزم دانستن نکات کوچکی است که رعایت همین نکات به ظاهر ساده در غلبه ی شما بر استرس بسیار کارساز است .

بر خی از این نکات عبارت اند از :

  • با وضودرس بخوانید ! اعتقادات مذهبی ما به عنوان یک مسلمان در کاهش استرس ما موثر است . در هر لحظه یاد خدا را در دل احساس کنید و برایاین کار بهتر است با وضو درس بخوانید و مطالعه خود را با نام و یاد خدا آغاز کنید
  • یوگا انجام دهید ! انجام مدیتیشین و یوگا بسیار در کاهش استرس شما موثر است . پس توصیه می کنیم که حتما از این روش درمانی برای کاهش اضطراب خود استفاده کنید .
  • آدامس بجوید ! جویدن آدامس جریان خون را به مغز افزایش داده و موجب تخلیه انرژی منفی شما می گردد .
  • مکمل های ضروری را مصرف کنید ! مصرف ویتامینها واملاح موردنیاز بدن موجب کاهش هیجانات منفی شما می شود . در این زمینه سعی کنید از نوشیدنی هایی مثل ابمیوه ها و چای سبز استفاده کرده و مصرف کافئین هارا به حداقل برسانید .
  • بخندید ! خندیدن عملکرد سیستم ایمنی شما را ارتقا می دهد و در بهداشت روانی شما موثر است . سعی کنید در هنگام مطالعه عبوس سنباشید و با شادابی درس بخوانید .

کنترل استرس در جلسه کنکور

دراین قسمت نکاتی را در رابطه کنترل استرس در سر جلسه ی کنکور و همچنین در هنگام آزمون های آزمایشی متذکر شویم :

  • قبل از هر آزمونی تهمیدات لازم را برای اجرای آزمون مهیا کنید . بهتر است این کار را شب قبل از کنکور یا آزمون آزمایشی انجام بدهید .
  • مداد و پاک کن و تراش ، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی خود را در شب قبل اماده کنید تا در صبح آزمون به دنبال این موراد نباشید .
  • قبل از
  • قبل از اجرای آزمون بر روی صندلی خود حرکات کششی انجام دهید وانرژی منفی خود را تخلیه کنید و چندین نفس عمیق بکشید .
  • آزمون خود را با نام خدا و با یاد او آغاز کنید و برای موفقیت خود از خداوند متعال کمک بخواهید .
  • در مواجهه با سوالات سخت ارامش خود را حفظ کنید و اطمینان داشته باشید که این سوالات سخت برای همه داوطلبان دشوار بوده و شما نیز از این قائده مستثنی نیستید .

قرص برای کاهش استرس کنکور آسان است

بسیاری از داوطلبان برای رهایی از استرس خود به دنبال مصرف قرص های کاهش استرس هستند و بدون تجویز پزشک یا روان شناس اقدام به مصرف خود سرانه این داروها میکنند.

باید گفت که این داروها به خصوص اگر بدون در نظر گرفتن نیاز شما و به صورت خود سرانه مصرف شوند ، نه تنها در دراز مدت اثری بر روی کاهش استرس شما ندارند بلکه استرس شما را تشدید میکنند چرا که نوعی وابستگی در شما ایجاد می کنند .

در بسیاری موارد ، کنترل استرس بدون مصرف دارو حل شده و فقط با چند جلسه مشاوره یا روان درمانی پیشرفت چشم گیری حاصل میگردد .

به داوطلبانی که در کنترل اضطراب وهیجانات خود دچار مشکل هستند توصیه می شود که قبل از هر گونه اقدامی به مشاور یا روان شناس مراجعه کنند .

داروهای گیاهی برای کنترل استرس کنکور آسان است

استفاده از داروهای گیاهی نیز برای کنترل اضطراب توصیه می شو.د اما آن چه باید در نظر گرفت این است که این داروها نیز دارای عوارضی بوده و مصرف غیر مجاز آن اثرات جبران ناپذیری را به دنبال دارند .

در لیست زیر برخی داروها و گیاهانی که برای کنترل استرس مفید هستند را مشاهده میکنید اما قبل از مصرف ان از عدم وجود مشکل یا حساسیت نسبت به آن ها اطمینان حاصل کیند .

  • چای سبز
  • چای بابونه
  • جنسینگ
  • بادرنجبویه
  • سنبل الطیب
  • گل گاو زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *