کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
افزایش سرعت تست زنی

افزایش سرعت تست زنی

در این بخش سعی بر شناسایی راه های افزایش سرعت تست زنی در آزمون و امتحان  داریم. برای موفقیت در کنکور دو عامل مهم دقت و سرعت حل تست برای موفقیت شما وجود دارد.

همان طور که می دانید برای موفقیت درآزمون نیاز دارید به تست زنی مسلط باشید.

افزایش سرعت تست زنی یعنی چه؟!

به این مسئله توجه کنید منظور از سرعت حل بیشتر سوالات این موضوع نیست که شما در رسیدن به پاسخ عجله کنید. در دام و تله های تستی بیوفتید، یا با عجله متن سوال را تا انتها نخوانید و در پاسخ دادن اشتباه کنید. افزایش سرعت تست زنی به معنی بی دقتی در حل سوال هم نیست.

افزایش سرعت تست یعنی شما با استفاده از تکنیک های تست زنی سرعت پاسخ دادن را بالا ببرید و زودتر به پاسخ صحیح برسید.

تاثیر مستقیم منابع و مشاور بر سرعت تست زنی

افزایش سرعت در حل تست ها، استفاده مناسب از تکنیک های تست زنی می باشد. موسسه کنکور آسان است با به کارگیری اساتید حرفه ای، منابع آموزشی مفهومی برای تست زنی دانش آموزان تهیه کرده است. برای یادگیری تکنیک های تست زنی، کافیست با تهیه منابع آموزشی رشته تحصیلی خودتان، در مسیر کنکور گام بردارید.

در کنار این منابع، شما امکان استفاده از مشاوره ها و برنامه ریزی های شخصی سازی شده را دارید. تا کنکور و حاصل شدن موفقیت در کنار شما یک راهنمای کنکور می باشد. با تحلیل دفترچه برنامه ریزی شما، ابتدا نقاط ضعف شما را شناسایی می کند و در جهت بر طرف کردن آنها شما را راهنمایی می کند، همچنین نقاط قوت شما را تقویت می کند.

بهترین منابع برای افزایش سرعت تست زنی کنکور (رشته های تجربی و ریاضی و انسانی) را از سایت رسمی موسسه کنکور آسان است تهیه کنید.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

انواع تست زنی در دوران کنکور

ما در شرایط عادی با دو نوع کلی تست های آموزشی و ارزیابی مواجه هستیم. تست های آموزشی بیشتر برای درک بهتر مطالب است و سرعت و زمان مهم نیست. اما در تست های ارزیابی هم زمان و هم سرعت تست زنی اهمیت بیشتری دارند.

انواع تست ها:

  • آموزشی: بهترین موقع برای تست آموزشی، بلافاصله بعد از مطالعه است. در این نوع تست ها زمان و درصد تست ها مهم نیست زیرا صرفا برای تکمیل شدن آموزش است.
  • تثبیتی: دو سه روز بعد از مطالعه برای تثبیت مطالب در ذهنمان، نیاز به چنین تست هایی داریم. در تست های تثبیتی زمان و سرعت حل تست مهم نیست زیرا برای تثبیت بیشتر مطالب استفاده می کنیم.
  • سنجشی: معمولا  پس از گذشت دوهفته از مطالعه برای سنجش خودمان تعدادی تست میزنیم. زمان از اهمیت کمتری برخوردار است.
  • زماندار: بعد از اینکه به یک تسلط نسبی از مطالب رسیدیم روی به تست های زماندار میاریم. در تست های زماندار همان گونه که از عنوان آن مشخص است مدت زمان اهمیت بالایی دارد. سرعت حل تست ها مد نظر ما است.

تکنیک های افزایش سرعت تست زنی

  • شناسایی تیپ و سبک سوالات آزمون: برای افزایش سرعت حل تست (بیشتر در دروس ریاضی و فیزیک) ما نیاز به شناسایی تیپ و سبک سوالات داریم.
  • تمرین و تکرار: در تثبیت نکات، در ذهن ما تاثیر دارد.
  • حل تست های متنوع: برای آشنایی بیشتر با مدل های طراحی تست و کسب آمادگی بیشتر لازم است.
  • تست های پر فشار: معمولا زمان کمتری از تایم معمول حل تست برای آن می گذاریم و آن را بررسی می کنیم.

نکته : ” برای هر درس نیز تکنیک خاص تست زنی آن درس موجود است”

برای خواندن مقاله تکنیک های تست زنی هر درس به مطالب زیر مراجعه کنید:
روش مطالعه زیست شناسی
روش مطالعه فیزیک
روش مطالعه ریاضی
روش مطالعه شیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *