کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912

کنترل اعتیاد به گوشی موبایل

در این مقاله سعی در آموزش کنترل اعتیاد به گوشی موبایل را داریم که یکی از وقت گیرترین وسایل هنگام مطالعه دانش آموزان می باشد.

تا انتهای این مقاله همراه باشید تا کنترل زمان مطالعه و جلوگیری از هدر رفتن زمان به واسطه ی گوشی را به خوبی انجام دهید.

اهمیت زمان در مطالعه و کنترل اعتیاد به گوشی موبایل

یک دانش آموز هدفمند بایستی بداند هر دقیقه ای که بیهوده هدر بدهد در آخر از موفقیت او جلوگیری می کند. اتللاف وقت با تلفن همراه، علاوه بر اینکه باعث می شود زمان هدر بدهد، سبب خستگی و حتی کاهش انرژی در بدن ما می شود. کنترل اعتیاد به گوشی موبایل بایستی حتما انجام شود تا زمان با ارزش را برای ما به بیهوده نکشد.

در مسیر منتهی به کنکور، زمان ما بسیار محدود است. به صورتی که برای کسب موفقیت بایستی از تک تک لحظات بیشترین استفاده ها را ببریم.

اثرات مخرب استفاده از موبایل

مطالعه ای برای ما پر بازده می شود که نهایت دقت و تمرکز در آن لحاط شود. چک کردن هر چند دقیقه یک بار گوشی از تمرکز ما می کاهد و از آن طرف در کیفیت مطالعه و یادگیری ما اثر منفی می گذارد.

گوشی موبایل ذهن ما را خسته می کند، در روند یادگیری مطالب از سوی ما اختلال ایجاد می کند. با اخبار منفی روی ذهنیت ما اثر می گذارد. به طور کلی فضای مجازی ذهنیت ما را نسبت به درس تغییر می دهد و فضایی بیش از حد ذهن ما را مشغول خودش می کند.

با اینکه ما برای چک کردن یک پیام سمت گوشی می رویم اما به خود می آییم می بینیم که چند دقیقه ای و گاها ساعت ها صرف موبایل کرده ایم.

گاهی برای اینکه استفاده از گوشی در طول زمان مطالعه نداشته باشیم آن را به ساعات پایانی روز منتقل می کنیم. قبل خواب با در دست داشتن موبایل متوجه اثر منفی آن نم شویم اما نور موبایل روی ذهن ما تاثیر می گذارد و خواب را از سرمان می پراند.

در ابتدای روز وقتی گوشی دست می گیریم، طلایی ترین ساعات برای مطالعه را داریم به سادگی و با اتلاف وقت در فضای مجازی از دست می دهیم.

راه های کنترل اعتیاد به گوشی موبایل

یکی از نکاتی در مورد زمان مطالعه بایستی رعایت کنیم، کنترل اعتیاد به گوشی می باشد.

با رعایت نکات ذیل، می توان مسیر را پیدا کرد و در کنترل موبایل موفق باشیم:

در اولین گام اعلان های تمامی برنامه هارا خاموش می کنیم. این کار باعث میشه با نشنیدن صدای گوشی، تمرکز و حواس ما روی مطالب و مفاهیم باشد. در برخی تایم ها، مانند تایم استراحت اگر لازم بود سراغ موبایل می رویم. پس هنگام مطالعه اصلا دست به گوشی موبایل نمی زنیم.

در ادامه، بایستی شبکه های مجازی که وقت گیر و مجذوب کننده می باشند را از روی موبایل خود پاک کنیم. فقط موارد ضروری و مواردی برای ارتباط با مشاور بایستی آن هم کنترل شده در روی گوشی نصب داشته باشیم.

در هنگام مطالعه موبایل را در دور ترین نقطه قرار دهید. به هیچ عنوان دم دست و دسترسی به آن آسان نباشد.

برای کنترل بیش از حد ارتباط دوستان یا شما، می توان شماره ی سیم کارت را تغییر داد. زیرا برخی از دانش آموزان رابطه های دوستانه ی گسترده دارند که در طول روز چندین دوست و از آشنایان با آنها تماس می گیرند.

اگر الزامی دارد که گوشی دم دست باشد و نمی توانید شماره ی خود را تغییر دهید پس سعی کنید از گوشی های ساده استفاده کنید.

یکی از موانع برای هنگام مطالعه گوشی می باشد که دانش آموزان بایستی در کنترل اعتیاد به گوشی موبایل به دقت عمل کرد. خیلی از دانش آموزان زمان محدود و طلایی خود را با این سرگرمی بیهوده از دست می دهند.

مشاورین موسسه کنکور آسان است

از آنجایی که در انتهای روز بایستی دانش آموز فعالیت خود را به مشاور اطلاع دهد، اگر در روند روبه رشد ساعت مطالعه اختلالی ایجاد شود مشاور متوجه می شود.

مشاورین موسسه ی کنکور آسان است، با بررسی دفترچه گزارش روند تحصیلی دانش آموز، اخطار مطالعاتی را به دانش آموز می دهند. از آنجایی که آزمون های آموزشی نشان دهنده ی بازدهی مطالعه ی دانش آموز است، می فهمند که مقدار مطالعه دانش آموز چقدر بازدهی داشته و اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد را رفع می کنند.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *