کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
زمان اعلام نتایج کنکور 1402

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

کنکور سراسری با تغییرات جدیدی که در آن ایجاد شده است دو بار در سال برگزار می شود. کنکور ۱۴۰۲ نوبت اول که در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، نتایج اولیه آن نیز پس از مدت زمان معینی توسط سازمان سنجش اعلام شد، در این نوشته به توضیح زمان دقیق اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ نوبت دوم کلیه گروه های آزمایشی و مهم ترین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ می پردازیم.

تغییرات کنکور ۱۴۰۲

تغییرات اساسی و مهم کنکور ۱۴۰۲ شامل:

۱_ برگزاری دو آزمون در سال (دو کنکور مجزا در سال)

۲_ اختصاص دادن دو سال اعتبار برای نتایج کسب شده در آزمون

۳_ برگزاری کنکور، فقط برای دروس تخصصی از کنکور سراسری ۱۴۰۲ به بعد

۴_ حذف دروس عمومی از کنکور سراسری ۱۴۰۲ به بعد

۵_ منتقل شدن دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی

۶_ مبنا قرار دادن سوابق تحصیلی به عنوان ارزیابی نهایی

۷_ تاثیر داشتن امتحانات نهایی پایه دوازدهم و کنکور در رتبه داوطلب

۸_ تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی امتحانات نهایی پایه دوازدهم داوطلب به صورت قطعی

۹_ سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد

۱۰_ قرار دادن یک حد نصاب برای پذیرش داوطلب، توسط دانشگاه ها

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ نوبت دوم

گروه آزمایشیتاریخ برگزاری
زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ریاضیصبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲
زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ انسانیصبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲
زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲هنرعصر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲    
زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲تجربیصبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲
زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ زبانعصر پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ نوبت دوم

بر اساس تقویم زمان بندی سازمان سنجش، تاریخ اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ نوبت دوم در دهه اول یا دهه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. در این بازه زمانی گفته شده نتایح اولیه کنکور ۱۴۰۲ تیر ماه اعلام می شود و سپس در اواخر مرداد ماه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ منتشر می شود.

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ هر دو نوبت انتخاب رشته خود را در تابستان ۱۴۰۲ انجام می دهند و نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ در شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش منتشر می شود.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

معمولا دو هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲، دفترچه های انتخاب رشته برای ۵ گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان باید اولویت های انتخاب رشته خود را تعیین کنند.

مشاورین کنکور آسان است با داشتن تجربه کافی و تحصیلات آکادمیک در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، برای انتخاب رشته مشاوره می دهند.

گاهی داوطلبان کنکور پس از اعلام نتیجه دچار سردرگمی نسبت به رشته ها می شوند که مشاورین اوج یادگیری با جلسات مشاوره متوجه علایق و توانمندی های داوطلب شده و مناسب ترین رشته را به ایشان پیشنهاد می دهد و انتخاب رشته را انجام می دهد.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۲ توسط مشاورین کنکور آسان است می توانید انتخاب رشته را به شماره ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰ پیامک کرده و یا با شماره ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰ برای رزرو نوبت تماس بگیرید.

یک پاسخ

  1. واقعا خیلی متاسفم برای مدیران سازمان سنجش که اصلا نمیتونن خانواده و داوطلبان رو درک کنند که چه ساعت‌های استرسی رو پشت سر می‌گذارند. و اعلام می‌کنند که ۱۵ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ نتایج اعلام میشه و الان ساعت ۶ بیستم هست ولی هنوز اعلام نشده است و خیلی اذیت شدیم. هیچ اطلاعیه جدیدی هم نمیدن . و رفتن دنبال خبر انفصال رئیس سازمان که هنوز قطعی نشده و قابل اعتراض هست و حتما لغو میشه و بازی‌های اداری هست . خدا ازتون نمیگذره . حداقل بگید تا ۲۲ نمیتونیم تا مردم سر از کارشون در بیارن . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *