کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
رفع موانع شروع کردن با کنکور آسان است

رفع موانع شروع کردن با کنکور آسان است

برای شروع قوی بایستی موانع شروع کردن را تشخیص و رفع کنیم که کنکور آسان است در این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

خیلی از دانش آموزان قصد دارند شروع به مطالعه کنند ولی بلا تکلیف هستند. در این جا برای رهایی از این بلا تکیفی برای شما راهکار ارائه می دهیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای چی اصلا مطالعه کنیم؟

در وهله ی اول باید بدانیم که چرا شروع به مطالعه کنیم؟ بعد از آن بدانیم موانع شروع کردن مطالع چیست؟ سپس در جهت رفع آن ها بر آییام.

برای اینکه مطالعه ی موثر داشته باشیم، ابتدا باید این تصمیم را بگیریم که برای چی استارت بزنیم. بعد از اینکه تصمیم گرفتیم به مطالعه، بایستی ببینیم که به این کار علاقه داریم یا نه!

اگر علاقه به مطالعه داشتیم و هدف مناسب برای مطالعه ی خودمان انتخاب کردیم، بایستی در صدد رفع موانع شروع کردن برآییم که نکته ی اصلی موضوع کنکور آسان است در این مقاله می باشد و به آن خواهد پرداخت. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

انگیزه ی کاذب برای مطالعه

وقتی به شروع کاری مشغول می شویم انرژی و حس زیادی در ابتدا داریم که در ادامه از آن انرژی اولیه کم می شود. این انگیزه ی کاذب برای مضر است، زیرا به اصطلاح باعث شل کردن و سفت کردن ما می شود. مثلا امروز ده ساعت مطالعه داریم، فردا از درس متنفر می شویم . و مطالعه را کنار می زاریم باز مجددا شروع می کنیم و پیش خودمان می گوییم از فردا یا شنبه شروع ی کنم! به بهونه ی سخت بودن برنامه یا غیر قابل اجرا بودن، آن را عوض می کنیم و به این مدل وقت تلفی می کنیم.

با این پشت گوش انداختن و امروز و فردا کردن زمان ما از دست می رود و مطالعه ای که بدون هیچ دسته بندی و طبقه بندی باشد به راحتی از ذهنمان پاک می شود.

برای درمان این انگیزه ی کاذب بایستی ابتدا شرایط خودمان را بسنجیم. متناسب با شرایط، از خودمان توقع داشته باشیم یعنی واقع بینانه با شرایط موجود برخورد کنیم. اهداف خود را کوچک تر کنیم و قدم به قدم به آن برسیم.

مثلا اگر می خواهیم شروع کنیم به مطالعه روز اول نمیشه دوازده ساعت مطالعه کرد، برای شروع با شش هفت ساعت استارت بزنیم و در ادامه ی مسیر به آن مرحله به مرحله اضافه کنیم تا به دوازده ساعت برسیم.

پس انگیزه‌ی کاذب نه‌تنها محرک نیست بلکه از مسیری که منتهی به هدف می شود جلوگیری می کند. یا تا حد زیادی سرعت ما را در مسیر حرکت به سوی هدف را کاهش می‌دهد.

رفع موانع شروع کردن با کنکور آسان است: مراحل

  • پیشرفت متناسب با وضعیت
  • کنار گذشتن تعلل
  • دیدگاه منفی
  • افزایش تدریجی ساعت مطالعه
  • مشکلات فراموشی
  • بی هدف بودن مطالعه
  • دانستن روش صحیح مطالعه

رفع موانع شروع کردن با کنکور آسان است

پیشرفت متناسب با وضعیت

بهتر است ما در مطالعه دروس تعادل گرا باشیم. توقع نداشته باشیم برای شروع باید تمامیمحصولات کمک آموزشی را تهیه کنیم. انتظار نداشته باشیم همه ی شرایط مهیا باشد و با ساعت بالا استارت بزنیم.

برای هیچکس از همون اول امکانات فراهم نبوده و مطالعه ی حرفه ای را شروع نکرده است. بایستی با امکانات و منابعی که داری شروع کنی و با برنامه ریزی اوضاع را سر و سامان بدهی و امکانات را در با گذشت زمان تکمیل کنی.

رفع موانع شروع کردن با کنکور آسان است: تعلل

همان داستان فردا و پس فردا برای شروع کردن هست! برای شروع مطالعه ی قوی، از همان لحظه که تصمیم برای شروع کردن گرفتی بایستی اقدام به مطالعه کنی. هدر دادن وقت اصلا جایز نیست.

دیدگاه منفی

این مدل ذهنیت که من این درس را متوجه نمی شوم، این کتاب خیلی سخته و با همین مطالعه و کار کردن من تهش چیزی نمیشم را بایستی کنار گذاشت. از الان انتهای مسیر را ببینی و بگی تهش چیزی نشدم چی؟ این همه تلاش کنم بدون نتیجه بماند چی؟ اگر قبل از شروع هر کاری ذهنیت منفی داشته باشید، ذهن تان به دنبال نشانه هایی می رود که شما را در آن کار ناموفق کند.

یادت باشه:

انرژِی در جهان نه به وجود می آید و نه از بین می رود! پس یا به هدفت می رسی و یا مقدمه ی رسیدن به اهداف بزرگ تر را آماده می کنی!

افزایش تدریجی ساعت مطالعه

برای شروع نباید عجله کرد! دست گذاشت روی بالاترین ساعت مطالعه در روز، اینجوری شما خسته می شوید و برای ادامه ی مسیر شور و شوق نخواهید داشت.

آهسته و پیوسته در طول زمان به ساعت مطالعه ی خود اضافه کنید و نگران ادامه مسیر نباشید؛ زیرا پس از گذشت مدتی که شما به درس علاقه مند شدید و پیشرفت تحصیلی را حس کردید به تایم مطالعه ی خودتان اضافه می کنید و افزایش ساعت مطالعه رخ می دهد.

فراموشی مطالب بعد از مطالعه

با شروع مطالعه مطالب خوانده شده را یاد می گیریم، ولی با سرعت مطالب فراموش می شوند و از ذهن ما پاک می شوند.

این مشکل به علت تثبیت و بازیابی نشدن نکات مطالعه شده می باشد. بهترین راه در یاداوری و تثبیت مطالب، مرور منظم، حل تست آموزشی و یادداشت برداری است.

بی هدف بودن در مطالعه

وقتی برای مطالعه برنامه ی مشخصی نداشته باشی و ندانی چی میخوای از مطالعه هر مبحث مشخصا مانع برای شروع خواهی داشت.

در برنامه ی خود پارت بندی مناسب نخواهی داشت، دروس محاسباتی و حفظی را باهم در دو پارت متوالی قرار می دهی، نظم در برنامه نداشته و زمان استراحت مشخص نداری!

قطعا بدون هدف و بی برنامه بودن برای شروع شما ایجاد مانع خواد کرد.

روش های صحیح مطالعه

دانش آموز زمانی که نداند چه مباحثی را بایستی ترکیبی بخواند؛ حتی روش مطالعه ی دروس را نداند قطعا انگیزه برای شروع مطالعه را نخواد داشت و اگر ادامه هم دهد با شکست مواجه می شود!

قطعا برای برنامه ریزی و دانستن روش های مطالعه دروس می توان با مشاور مشورت کرد.

رفع موانع شروع کردن با کنکور آسان است: مشاور

مشاورین کنکور آسان است پس از صحبت با دانش آموز، از شرایط او آگاه می شود. برای دانش آموز در ابتدا شروع به تدوین برنامه ریزی می کنند. ساعت مطالعه را پیوسته و با گذشت زمان برای دانش آموز اضافه می کنند.

در برنامه ریزی برای تثبیت مطالب، مرور منظم و تست آموزشی را در برنامه قرار می دهند. با آگاهی از بودجه بندی، به مطالبی که سوال خیز تر هستند و بیشتر مد نظر طراحان هستند در برنامه اهمیت بیشتری خواهند داد. پارت بندی مناسب و تایم های استراحت بین هر بخش مطالعاتی را برای دانش آموز در برنامه قرار می دهند.

روش مطالعه هر درس که حفظی، ترکیبی، محاسباتی و.. را شامل می شود را به دانش آموزان آموزش می دهند.

در طول مسیر کنار دانش آموز خواهد بود و همانند یک مشاور راه، برای رسیدن به موفقیت دانش آموز را هدایت می کنند.

برای ارتباط با مشاورین موسسه کنکور آسان است با دفتر مرکزی تماس بگیرید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *