کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
رفع بی دقتی جلسه آزمون با کنکور آسان است

رفع بی دقتی جلسه آزمون با کنکور آسان است

برای اینکه بی دقتی جلسه آزمون را رفع کنیم پیشنهاد می کنیم تا انتها با این مقاله از کنکور آسان است تا انتها همراه باشید.

اهمیت دقت

در همین ابتدا باید بدانیم برای پیشرفت تحصیلی و کسب نتیجه ی مناسب در آزمون، فقط داشتن اطلاعات علمی کافی نیست. تسلط بر مطالب بخشی از موفقیت را شامل می شود. برای افزایش بهره برداری از اطالاعت، استفاده از مهارت هایی که بتوانیم به بهترین شکل از آنها استفاده کنیم نیز لازم است.

بی دقتی چه در زمان یادگیری و چه در جلسه ی آزمون از مهمترین مشکلات دانش آموزان و داوطلبین کنکوری است. ما در این مقاله سعی داریم رفع بی دقتی جلسه آزمون با کنکور آسان است را آموزش دهیم.

برای درک بهتر این موضوع شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از امتحان، دچار افسوس شوید که با وجود اینکه پاسخ‌ها را می‌دانستید، به‌دلیل بی‌دقتی نتوانستید به سؤال‌ها پاسخ صحیح دهید.

منشا بی دقتی می تواند متفاوت باشد، مثلا مربوط به حل سوال یا صورت سوال و یا … باشد.

دقت چیست؟ دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. از آنجایی که دقت یک مهارت است و ذاتی نیست می توان این مهارت را تقویت و پرورش داد.

همانگونه که گفته شد دقت مربوط به حواس پنجگانه است که در اینجا نقش حس بینایی بسیار حساس است. زیرا بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق این حس روی می دهد، لذا تقویت حس بینایی، امر بسیار مهمی است.

برای رفع بی دقتی در جلسه آزمون نیاز است ابتدا عوامل بی دقتی را بشناسیم.

ابتدا منشا و علت های بی دقتی تان را پیدا می کنیم. زیرا بدون شناخت آنها امکان رفع بی دقتی بی معناست! در اینجا کنکور آسان است ابتدا عوامل بی دقتی را بیان می کند.

مهمترین عامل بی دقتی

بسیاری از افراد مطالعه می کنند اما به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی توانند به نتیجه دلخواه دست یابند.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانیم. این مورد چه در زمان مطالعه مطالب و چه در زمان آزمون از مهمترین عوامل است.

علل بی دقتی و حواس پرتی هنگام مطالعه

  • عوامل دورنی و ذهنی:

حواس پرتی و بی دقتی به دلیل عوامل درونی می تواند شامل مشغله ذهنی دانش آموز(درد، رنج، غم وغصه ،اضطراب و نگرانی ،گرسنگی و تشنگی و…، همچنین بی علاقگی به مطالعه و فشارهاى روانى باشد.

  • عوامل بیرونی و محیطی:

بی دقتی مربوط به عوامل بیرونی و محیطی می تواند شامل سردی و گرمی هوای کلاس.،نور شدید و نور ضعیف، صداهای ناهنجار،روشن بودن رسانه ای صوتی و تصویر… و از این قبیل موضوعات که محی طاطراف ما بستگی دارد شود.

عوامل بی دقتی در جلسه آزمون

عمده ی این عومل که باعث بی دقتی و حواس پرتی ما می شوند مربوط به خودمان است که با اصلاح برخی رفتار ها و بهبود شرایط، مهارت دقت را تقویت می توان کرد.

  • عوامل بیرونی
  1. خستگی و تغذیه نامناسب
  • عوامل درونی
  1. مهارت تست زنی
  2. عدم آشنایی با دام های تستی
  3. طبقه بندی نکردن مطالب
  4. نداشتن مرور
  5. تسلط نداشتن بر مبحث
  6. نداشتن مدیریت زمان و اضطراب
  7. نادرست خواندن صورت سوال
  8. اشتباه در حل تست های محاسباتی

رفع بی دقتی جلسه آزمون با کنکور آسان است

عوامل بیرونی

  • خستگی و تغذیه

وقتی شما شب قبل از آزمون، به اندازه ی کافی نخوابیده باشید قطعا سر جلسه دچار حواس پرتی و بی دقتی می شوید. برخی از بی دقتی ها ناشی از خواب و یا حتی تغذیه ی شما در طول هفته می شود. برنامه ی شما باید برای این دو مورد تنظیم باشد. ا استراحت کافی هوشیاری خود را بالا ببرید و از بی دقتی خود بکاهید.

توصیه می شود برای اینکه آزمون خوبی و راضی کننده ای داشته باشید حتما شب قبل آزمون زودتر بخوابید و در روز آزمون نیز با صبحانه کامل راهی شوید.

عوامل درونی

  • مهارت تست زنی

در تست زنی مهم است شما زیر نکات، افعال و قید های سوال خط بکشید.مطالب مهم و اساسی را علامت گذاری کنید. هنگام حل تست شما بیشتر دقت می کنید و نکات مهم تست را فراموش نمی کنید.

از این دست مهارت های تست زنی سر جلسه ی آزمون بسیار است که در جهت رفع بی دقتی جلسه آزمون می توانید با مشورت کردن مشاورین کنکور آسان است آنها را یاد بگیرید.

  • دام های تستی

سوالات دام دار تستی در آزمون نیز یکی دیگر از عواملی هست که شما با بی توجهی در تله ی آنها گیر می افتید. برای حل این تست ها مهم است شما دقت دوچندان داشته باشید، زیرا تله های تستی در عین اینکه پاسخ غلط هستند اما به پاسخ صحیح بسیار نزدیک هستند.

  • مدیریت زمان

مدیریت نکردن زمان در جلسه ی آزمون نیز خیلی آسیب زننده است. هنگام حل سوالات وقتی متوجه می شوید زمان کمی برای پاسخ دارید و تعداد سوال زیادی باقی مانده با عجله شروع به حل پاسخ دادن می کنید. همین کار سبب می شود با سرعت بیشتری به حل تست ها بپردازید، که این باعث بی دقتی می شود.

  • توجه نکردن به سوال و گزینه ها

نادرست خواندن صورت سوال، اشتباه متوجه شدن منظور سوال، تا انتها نخواندن صورت سوال باعث می شود ما در حل به مشکل بخوریم. برای کاهش این سبک بی دقتی در تست زنی، باید تمام گزینه های یک سوال را با دقت زیادی بخوانیم و در هر گزینه به دنبال قید و فعل جمله باشید و همچنین در سوالات عددی ترتیب را رعایت کنیم.

  • اشتباه در محاسبات

مهم ترین بخش حل سوالات محاسباتی، اشتباه رفتن راه حل و استفاده از حل نامناسب است. که لازمه ی این کار دیدن آموزش ها و دی وی دی های محاسبات سریع ریاضی است.

ضعف های هنگام مطالعه و تاثیر آن بر بی دقتی آزمون

  • طبقه بندی کردن

شباهت ها، اولین ها و آخرین ها، نخستین، موارد حفظی و … را طبقه بندی کنید! زیرا این موارد معمولا موجب بی دقتی دانش آموز بر سر جلسه می شود.

  • مرور

گاهی اوقات در هنگام خواندن، مطالب را به صورت کلی میخوانیم و در ذهنمان داریم اما به صورت دقیق مرور نشده و جزییات در ذهنمان جا نیفتاده است. با رعایت مرور منظم، از بی دقتی هنگام حل می توان کاهش داد.

  • تسلط ناکافی بر موضوع

زمانی که ما مبحثی را می خوانیم نیاز داریم تست آموزشی حل کنیم تا مبحث در ذهنمان تثبیت شود. زمانی که این کار را انجام ندهیم، بر مباحث اون بخش مسلط نمی شویم و سر جلسه آزمون بی دقتی ما افزایش پیدا می کند و در نتیجه تعداد اشتباهات مان بالا می رود.

رفع بی دقتی جلسه آزمون با کنکور آسان است: مشاورین

مشاور خوب، از نحوه ی تست زنی و میزان خواب تا نحوه ی تغذیه و حتی منابع آموزشی مناسب را برای ما تشریح می کند.

مشاورین کنکور آسان است، ابتدا در برنامه ریزی تست های آموزشی و مرور را منظم قرار می دهند تا از بی دقتی های مربوط به ضعف های هنگام مطالعه جلوگیری کنند. در برنامه ریزی ما شیوه ی مطالعه ی دروس و تکنیک های تست زنی را به ما آموزش می دهند.

ساعت خواب و تغذیه ی دانش آموز را کنترل می کنند تا در جلسه ی آزمون انرژی کافی را برای حل سوالات را داشته باشند.

برنامه ای متعادل و قابل اجرا برای دانش آموزان با هر سطی را تدوین می کنند. پوشش صفر تا صدی تمامی مطالب برای داوطلبین و همچنین شروع از صفر مطالب را در نظر می گیرند.

رفع بی دقتی جلسه آزمون با کنکور آسان است: منابع

منابع موسسه کنکور آسان است در جهت هر چه بهتر شدن و پیشرفت تحصیلی دانش آموز طراحی شده است. به عنوان مثال برای جلوگیری از اشتباهات محاسباتی اقدام به آموزش محاسبات سریع ریاضی کرده است. دانش آموزان با دیدن دی وی دی های آموزشی محاسبات، علاوه بر اینکه در حل تست های محاسباتی سرعت بالایی خواهند داشت در به پاسخ رسیدن نیز مشکلی نخواهند داشت.

منابع موسسه کنکور آسان است در آموزش و روش های تست زنی کنکور محتوایی و مفهومی دانش آموزان و داوطلبین را با هر سطحی یاری می دهند.

دانش آموزان با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است از مشاوره و برنامه ریزی رایگان نیز بهره مند می شوند.

برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است با دفتر مرکزی تماس بگیرید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *