کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912

درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه

درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه، یکی از مشکلات دانش آموزان است که در این مقاله کنکور آسان است در مورد آن صحبت می کند.

زمانی که دانش آموزان مشغول به مطالعه هستند، با شرایطی ویژه و اتفاقاتی از این دست مواجه می شوند.

مشکلات هنگام مطالعه بسیار است و نباید از آنها چشم پوشی کرد. در اینجا به بررسی یکی از این نکات که نیاز به رفع دارد پرداختیم.

پس تا انتهای این مقاله همراه کنکور آسان است باشید تا با هم مشکلات مربوط به مطالعه را رفع کنیم.

اهمیت مطالعه ی مناسب

وقتی اهداف تحصیلی برای خود تعیین می کنیم، بایستی با مطالعه ی مناسب به آنها برسیم.

مطالعه از آنجا اهمیت دارد که وقتی ما سر جلسه آزمون یا امتحان نشستیم، بایستی از مواردی که در ذهن خود ذخیره کردیم استفاده کنیم. زمانی ما نتیجه ی مناسب کسب می کنیم که مطالعه ی اصولی داشته باشیم، جلوگیری از مطالعه ی نوسانی و جلوگیری از فراموشی مطالب داشته باشیم.

پس برای اینکه مطالعه با کیفیت داشته باشیم بایستی از ضعف های هنگام آن کم کنیم و آنها را رفع کنیم. لذا در این مقاله به یکی از این ضعف ها پرداختیم، دانش آموزان این امکان را دارند تا درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه را با کنکور آسان است یادبگیرند.

درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه

زمانی که ما بی حوصله می شویم چه کار بایستی بکنیم؟

راهکارهای زیادی برای درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه وجود دارد اما چندتا از مهمترین و تاثیر گذار ترین آنها را برای داشن آموزان انتخاب کرده ایم.

دانش آموزان برای شروع، کاهش بی حوصلگی و افزایش انگیزه می تواناز راهکارهایی که در ادامه بیان می کنیم استفاده کنند:

  • برنامه ریزی اصولی
  • انتخاب درس مورد مطالعه ی صحیح
  • محیط مطالعه
  • پارت بندی برنامه ریزی به روش حرفه ای

در ادامه ی این مقاله، به توضیح چند خطی از مواردی که در بالا اشاره شد می پردازیم:

برنامه ریزی صحیح

استفاده از برنامه ریزی تحصیلی صحیح و اصولی خیلی هم پیچیده و عجیب غریب نیست. زیرا اگر در ابتدای روز ما با درسی شروع کنیم که به آن علاقه داریم و خوب پیش میرویم قطعا در طول روز و ادامه ی روز ما تاثیر مثبتی دارد. حال به این مورد اضافه کنید که چند تست هم حل کنید و آن ها هم صحیح باشد. انرژی مضاعفی که شما از حل تست و متوجه شدن مطالب درسی می گیرید سبب می شود تا انتهای روز با همین انرژی پیش بروید.

درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه: انتخاب درس مناسب

گاهی ممکن است دانش آموز با یک درسی شروع به مطالعه کند، ولی متوجه میشوی انرژی و حوصله ی مطالعه این درس را ندارید. برای اینکه تمرکز بهتری پیدا کنی می توانی با یک درس دیگه ادامه بدی و در زمان مناسب این درسی را که جا به جا کردید را مطالعه کنید.

الهام گیری از محیط مطالعه

از تاثیر محیط تحصیل نباید غافل شویم. زیرا محیط مناسب سبب لذت بردن ما از مطالعه می شود. پس تنوع در محیص مطالعه نیز در درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه ما تاثیر می گذارد. با تغییرات کوچک می توان محیط مطالعه را لذت بخش کرد، مثلا با اضافه کردن یه گلدان کوچیک روی میزی، تغذیه ی مناسب هنگام مطالعه و مرتب بودن اتاق و میز مطالعه ی و … .

درمان بی حوصلگی هنگام مطالعه: تنوع و پارت بندی صحیح

نکته ی بسیار مهم در مطالعه ی ما این است که چینش دروس در برنامه صحیح باشد. به طور مثال اگر چند ساعت و دو پارت برنامه ی ما مربوط به درس حفظی یا حتی دروس محاسباتی باشد.با این کار ذهن ما خسته می شود و ما بی حوصله می شویم.

حتی اگر برای امتحان ما در حال مطالعه بودیم و به دلیل یکنواختی احساس کردیم بی حوصله می شویم می توانیم با مرور یک درس ساده تر به ذهنمان استراحت بدهیم. به این روش، می توانیم در مدیریت زمان مطالعه هم به خوبی عمل کنیم.

موسسه ی کنکور آسان است

با توجه به مطالبی که بالا گفتیم، دریافتیم که اولین نیاز و مهمترین نیاز دانش آموزان داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی است.

مشاورین موسسه کنکور آسان است با توجه به اهمیت برنامه ریزی تحصیلی برای دانش آموزان، سعی می کنند ابتدا شرایط دانش آموز را در نظر بگیرند. با پرس و جو از هدف دانش آموز و علاقه به دروس مختلف چیدن برنامه ریزی را شروع می کنند.

از آنجایی که مشاورین کنکور آسان است به بودجه بندی کنکور سال های گذشته تسلط دارند، در برنامه ریزی به صورتی عمل می کنند که قسمت هایی که تست خیز تر هستند را اهمیت بیشتری می دهند.

مرور منظم و تست آموزشی به تعداد کافی را در برنامه ی دانش آموز جهت تثبیت و بازیابی مطالب در ذهن دانش آموز قرار می دهند.

برای حفظ حوصله و انرژی دانش آموز، پارت بندی مناسب از حهت اینکه دو درس حفظی و یا دو درس محاسباتی را پست سرهم در برنامه نمی گذارند و استراحت بین پارت های مطالعاتی را برای دانش آموزان قرار می دهند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *