کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912

تمرکز هنگام مطالعه

کدام مطالعه پر بازده تر می شود؟ دانش آموزان به این مسئله فکر کردید که تمرکز هنگام مطالعه از چه اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

برای چی مطالعه کنیم؟

یک دانش آموز زمانی که انتخاب می کند در چه رشته ای تحصیل کند بایستی برای رسیدن به آن بایستی تلاش مظاعف داشته باشد. مطالعه ای داشته باشد که بازدهی مناسب را از آن دریافت کند.

تمرکز در زمان مطالعه نقش به سزایی در بازدهی مطالعه دارد.

وقتی مطالعه مناسب و اصولی باشد قطعا در انتهای مسیر نتیجه ی مناسبی در پی دارد.

پس اهمیت مطالعه زمانی مشخص می شود که درک کنیم که مطالعه ارتباط مستقیمی با نتیجه ی ما دارد.

تمرکز به شرایط مختلفی مانند زمان مطالعه و حتی بی حوصلگی هنگام مطالعه نیز مربوط می شود. پس برای اینکه مطالعه ی ما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد بایستی تمامی نکات را بسنجیم و با تمرکز بالا به مطالعه روی آوریم.

تمرکز هنگام مطالعه

چرا هنگام مطالعه تمرکز نداریم؟

بایستی بررسی کنیم چه فرآیند و اتفاقاتی در کاهش و افزایش تمرکز ما تاثیر دارد. برای همین منظور، چند مورد از عوامل موثر را بررسی می کنیم:

  • برنامه ریزی
  • تاثیر مکان مطالعه
  • یادداشت افکار مزاحم
  • ازبین بردن عوامل حواس پرتی
  • ساعت روی میزی

با توجه به ذکر این چهار مورد حال به بررسی مختصر هر یک از این عوامل می پردازیم.

برنامه ریزی

یکی از دلایل پرت شدن حواس، نداشتن برنامه ریزی می باشد. برنامه ریزی به مطالعه ی ما نظم می دهد و سبب می شود ما بدانیم در طول روز چه الویت هایی داریم، ساعت مطالعه مشخص و افزایشی داشته باشیم.

با ثبت ساعت مطالعاتی در دفترچه برنامه ریزی، سبب می شود با تعهد بهتر مطالعه کنیم و از هدر رفتن بیهوده ی زمان مان جلوگیری کنیم.

تمرکز هنگام مطالعه: مکان مطالعه

زمانی که مطالعه ی ما در مکانی نامناسب باشد، ناخودآگاه ذهن پریشان می شود و این آشفتگی باعث از بین رفتن تمرکز ما می شود.

مکان درس و مطالعه بایستی کاملا آرام بخش باشد. حتما اتاق را مرتب کنید و سعی کنید در اتاقی مطالعه کنید که نور آفتاب به شما برسد. با باز کردن پنجره هرزگاهی به شما اکسیژن تازه برسد.

تمرکز هنگام مطالعه: یادداشت افکار مزاحم

یکی از راهکار های مناسب و خوب این است که در هنگام مطالعه کنار دستتان یک قلم و کاغذ مخصوص یادداشت افکار مزاحم که باعث حواس پرتی شما می شود داشته باشید. هر موقع حواستان پرت می شود و فکرتان به موضوعی مشغول می شود روی آن بنویسید و در مواقع دیگر مانند موقع استراحت به آن فکر کنید.

ازبین بردن عوامل حواس پرتی

اتاق دانش آموز اگر شلوغ و پر از پوستر و عوامل تحریک کننده و جلب توجه کننده باشد نیز روی کیفیت مطالعه و تمرکز ما اثر منفی می گذارد.

بدین صورت دانش آموزان بایستی اتاق خود را خالی از این عوامل جذب کننده کنند و با چسباندن اهداف خود سعی کنند انرژی مثبت به خود تزریق کنند.

تمرکز هنگام مطالعه: ساعت

در ضمن، حتما از یک ساعت رو میزی موقع مطالعه استفاده کنید.زیرا بدین صورت، ابتدا از گذر زمان مطلع می شوید و در وهله دیگر اگر حواستان پرت شد با نگاه به ساعت متوجه هدر رفتن زمان می شوید و از آن جلوگیری می کنید.

مشاورین کنکور آسان است

موسسه ی کنکور آسان است علاوه بر تولید محتوای آموزشی و دی وی دی برای دانش آموزان، مشاوره و برنامه ریزی به دانش آموزان ارائه می کند.

ویژگی مشاوره و برنامه ریزی های موسسه ی کنکور آسان است برای دانش آموزان این است که در ابتدا برنامه ریزی را با توجه به شرایط دانش آموز و کاملا شخصی سازی شده انجام می دهند.

نکته بعدی در مورد مطالعه دانش آموزان این است که، مکان مطالعه را با دانش آموز چک می کنند و در نحوه ی استفاده از امکانات به دانش آموزان راهنمایی می دهند.

با بررسی دفترچه ثبت ساعات مطالعاتی دانش آموزان، اگر قصور و نقصی باشد آن را پیدا می کنند و در جهت رفع آن به دانش آموزان راهکار می دهند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *