کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
تقویت حافظه برای مطالعه با کنکور آسان است

تقویت حافظه برای مطالعه با کنکور آسان است

یادگیری مطلوب مطالب و یادآوری آن ها، ملزم به تقویت حافظه برای مطالعه است که کنکور آسان است در مورد آن صحبت کرده است.

تقویت حافظه برای مطالعه

تقویت حافظه برای مطالعه از آنجایی اهمیت دارد که ما می خواهیم با یک بار مطالعه، به صورت کامل آن قسمت را فرا بگیریم. با همین یک بار مطالعه نیازی به تمرین و تکرا بیشتر نداشته باشیم.

در جلسه ی آزمون و امتحان مطالبی را که مطالعه کرده ایم، به سادگی به یاد بیاوریم. برای رهایی از دلهره ی سر جلسه ی امتحان و آزمون از اینکه موردی را به خاطر نیاوریم، بایستی به تقویت حافظه برای مطالعه بپردازیم که با توجه به اهمیت این موضوع تا انتها با این مقاله از کنکور آسان است همراه باشید.

اهمیت تقویت حافظه

برای فرا گرفتن هر موضوعی، هر شخصی نیاز به زمانی دارد. این زمان در اشخاص مختلف متفاوت است، آنهایی که حافظه ی قوی تری دارند به زمان کمتری برای یادگیری نیز احتیاج دارند.

تقویت حافظه به دانش آموزان کمک می کند تا زمان کمتری را برای مطالعه ی اولیه صرف کنند و بتواندد برای مرور و یادگیری مطالب بیشتری وقت بگذارند.

تقویت حافظه ی دانش آموزان

اهمیت داشتن حافظه ی خوب آنجاست که شما مطالب را پس از مطالعه به حافظه ی خود می سپارید.

برخی از دانش آموزان دلهخره ی این را دارند که مطالب را فراموش می کنند. بعضی‌ از دانش آموزان چند بار درسی را مطالعه و تکرار می‌کنند، ولی در پایان، نتیجه‌ ی خوبی نمی‌گیرند.

در مقابل بعضی دیگر، با وجود اینکه وقت و انرژی کمتری برای مطالعه صرف می‌کنند، نتیجه‌ی بسیار بهتری به دست می آورند.

اما علت این موضوع و تفاوت بین دانش آموزان چیست؟ خیلی ساده می توان به این سوال پاسخ داد که حافظه ی دانش آموزان نقش تعیین کننده ای در این موضوع و یادگیری و یادآوری افراد خواهد داشت.

تاثیر حافظه در کسب نتیجه آزمون

دانش آموزان با دانستن و اجرای تکنیک‌های تقویت حافظه برای مطالعه می توانند به خوبی مطالب درسی را در ذهن خود تثبیت کرده و با آرامش خاطر سرجلسه امتحان حاضر شوند. این کار سبب می شود که شما دیگر برای امتحانات نگرانی نداشته باشید. بتوانید با آرامش و اطمینان کامل مطالعه کنید.

در نتیجه با تقویت حافظه، در به خاطر سپردنِ سریع‌تر و آسان‌ترِ اطلاعات و در نتیجه، داشتنِ عملکرد بهتر در امتحانات، گام بردارید. با این کار دلهره و استرس فراموشی مطالب را نخواهید داشت.

در کنار تقویت حافظه شما می توانید با کسب مهارت شرکت در آزمون و فراگیری مهارت شرکت در امتحان نتیجه درخشان و نمره ی عالی در امتحانات و کنکور به دست آورید.

انواع حافظه

  • حافظه حسی

نخستین مرحله پردازش اطلاعات است. هنگامی که محرکات بیرونی توسط حواس دریافت میگردند. مدت زمان نگه داری اطلاعات در این حافظه از چند میلی ثانیه تا چند ثانیه متغیر است. این حافظه برای هر کانال حسی وجود دارد. حافظه حسی برای محرکات دیداری، برای محرکات شنیداری و برای حس لامسه وجود دارد. حافظه حسی بخشی از فرآیند ادراک می باشد.

  • حافظه کوتاه مدت

با “توجه” و “دقت کردن” اطلاعات از حافظه حسی به حافظه کوتاه مدت انتقال می یابد. مدت زمان نگه داری اطلاعات در حافظه کوتاه مدت از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر می باشد. حافظه کوتاه مدت به مثابه یک دفترچه یادداشت موقت می باشد.

  • حافظه فعال

دانشمندان حافظه فعال را جایگزین حافظه کوتاه مدت کرده اند. حافظه فعال یک سیستم فعال و پویایی است که برای اندوزش و دستکاری موقتی اطلاعات و به منظور انجام تکالیف شناختی پیچیده نظیر یادگیری، استدلال، ادراک و تفکر کردن بکار میرود.

همچنین حافظه فعال بطور فعال در ارتباط با اطلاعاتی است که میخواهند به حافظه بلند مدت منتقل گردند. در هر فرآیندی که نیاز به استدلال دارد (مثل مطالعه، نوشتن و محاسبات ذهنی) حافظه فعال درگیر میباشد.

  • حافظه بلند مدت

با تکرار و مرور ذهنی اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال می یابند. ظرفیت حافظه بلند مدت بر خلاف حافظه کوتاه مدت نامحدود میباشد. مدت نگه داری اطلاعات نیز از چند روز تا چند سال و بعضا تا آخر عمر (با تمرین و تکرار به موقع) متغیر می باشد.

ما با کمک راهکار های تقویت حافظه برای مطالعه با کنکور آسان است، سعی می‌کنیم از توانایی مغز خود حداکثر استفاده را ببریم تا اطلاعات را به صورت کامل در حافظه بلندمدت ذخیره کنیم.

روش های تقویت حافظه برای مطالعه با کنکور آسان است

  • دقت در مطالعه

دقت بالا و تمرکز داشتن هنگام مطالعه سبب کاهش اضطراب و احساست منفی در ما می شود. اضطراب و احساس ناخوشایند یادگیری ما را کاهش می دهد و روی حافظه ی ما نیز اثر منفی می گذارد.

  • خواب کافی

سلامت ذهنی در حافظه و یادگیری شما اثر دارد. خواب کافی با روند یادگیری رابطه مستقیم دارد؛ طبیعی است که با وجود خستگی و خواب‌آلودگی نتوانید تمرکز کنید و چیزهایی که به شما توضیح داده شده را فراموش کنید. همچنین روزانه حداقل هفت ساعت بخوابید.

  • خلاصه نویسی مطالب

با خلاصه کردن مطالب مهم، از حجم اولیه که قرار است به خاطر بسپارید کاسته اید! زیرا مطالب کمتر؛ به خاطر سپاردن بیشتری در پی خواهد داشت. سعی کنید مطالب را طبقه بندی شده و خلاصه شده به حافظه بسپارید.

  • مرور

تثبیت مطالب در ذهن، از طریق مرور منظم انجام می شود. مرور مهم ترین ابزار جهت به حافظه سپردن مطالب است.

  • پارت بندی مناسب و استراحت

سعی کنید تایم مطالعه ی شما کمتر از ۹۰ دقیقه باشد. بعد از مطالعه به مدت ۹۰ دقیقه حتما استراحت کوتاهی داشته باشید و مجددا مطالعه را شروع کنید. مطالعه ی طولانی و بدون استراحت، مطالعه مفیدی نخواهد بود و در ذهن شما نخواهند ماند.

  • رمزگردانی مطالب

برای یادگیری مطالب از رمز گردانی و رمز گذاری استفاده کنید. بدین صورت شما در یادگیری و به خاطر سپردن مطالب در حافظه تان کمک کرده اید.

تقویت حافظه برای مطالعه با کنکور آسان است همراه با منابع و مشاوره

کنکور آسان در جهت تقویت حافظه و به خاطر سپردن مطالب و بهتر نتیجه گرفتن دانش آموزان در امتحانات و آزمون اقدام به تدریس منابع و مشاوره دادن کرده است.

به طور مثال برای رمز گردانی و راحت تر سپردن جدول تناوبی به حافظه اقدام به رمزگردانی ستون های جدول مندلیف توسط استاد ربیعیان مدرس شیمی موسسه کنکور آسان است کرده است.

همچنین مشاورین در ابتدا روش های مطالعه با بازدهی بالا را به دانش آموزان آموزش می دهند. این کار سبب بالا رفتن تمرکز و دقت هنگام مطالعه می شود.

تایم های استراحت بین مطالعه دروس را در برنامه ریزی دانش آموز قرار می دهند، مرور منظم برای تثبیت مطالب و به حافظه سپردن مطالب را در برنامه قرار می دهند.

ساعت خواب و بیداری دانش آموز را تحت کنترل قرار می دهند. تا انتهای مسیر موفقیت با دانش آموزان همراهی می کنند.

برای ارتباط با مشاورین موسسه کنکور آسان است با دفتر مرکزی تماس بگیرید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *