کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
تغییرات اساسی کنکور 1401

تغییرات اساسی کنکور ۱۴۰۱

در حالیکه تقریبا ۱۵۰ روز تا برگزاری کنکور ۱۴۰۱ باقی مانده است در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ابلاغیه جدیدی به تصویب رسید که تغییراتی را در کنکور ۱۴۰۱ به اطلاع داوطلبان کنکوری رساند در ادامه با این تغییرات آشنا خواهید شد.

برگزاری کنکور ۱۴۰۱ با سه دفترچه آزمون

عبدالرسول پور عباس رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در نشست خبری امروز اعلام کردند که کنکور ۱۴۰۱ با سه دفترچه آزمون و در زمانی کوتاه تر و کاهش تعداد سوالات آزمون برگزار می شود.

ایشان فرمودند : در گذشته روال به این صورت بود که پاسخ‌نامه‌های عمومی و تخصصی چهار تا چهار و نیم ساعت در دست داوطلبان قرار داشت و داوطلبان در این مدت موظف به پاسخگویی بودند، در کنکور ۱۴۰۱ ما اگرچه شمایلی از روند گذشته را خواهیم داشت، اما در عین حال تغییراتی را در این روند اعمال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از تغییرات این است که پاسخ‌نامه‌ها حداقل ۷۰ تا ۸۰ دقیقه در اختیار داوطلب قرار داشته باشند و بعد از اتمام کار داوطلب با پاسخ نامه اول، پاسخ‌نامه بعدی به داوطلب داده شود که این تصمیم امنیت آزمون را به شدت تقویت می‌کند.

در کنکور ۱۴۰۱ یک دفترچه مربوط به دروس عمومی و دو دفترچهع برای دروس اختصاصی در اختیار شما داوطلبان کنکور قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: به تبع تغییر دفترچه‌ها در آزمون ۱۴۰۱، تعداد سئوالات آزمون نیز تغییر خواهد کرد و ممکن است تعداد پنج یا شش سئوال کمتر از گذشته باشد، اما در عین حال محتوایی کردن سئوالات مدنظر سازمان سنجش قرار دارد.

تغییرات سهمیه در کنکور ۱۴۰۱

وی درباره سهمیه‌های کنکور و تغییرات آن عنوان کرد: سهمیه‌های کنکور که تعدد بسیاری دارد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در توافق بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد که سهمیه‌ها ساماندهی شوند و حال در مرحله تدوین هستند. درحقیقت آن‌ها به دنبال متعادل سازی سهمیه‌ها هستند تا کار پیچیده نباشد.

پورعباس تاکید کرد: تغییرات سهمیه‌های کنکور سراسری به کنکور ۱۴۰۱ نمی‌رسد. همان سهمیه‌های پیشین اعمال می‌شود.

افزایش تاثیر معدل در کنکور

یکی دیگر از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ افزایش تاثیر نعدل در این آزمون است.
تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ به صورت ۴۰ درصدی برای همه داوطلبان می باشد .


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به ۴۰ درصد خواهد رسید و از طرف دیگر سوالات آزمون از حالت کلیشه‌ای به محتوایی (درچارچوب کتب درسی) تبدیل می‌شود.

آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۱ را در این سایت دنبال کنید

ارتباط با ما

برای ارتباط با مشاورین کنکور آسان است با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *