کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
ترفند و دام های طراحان کنکور

ترفند و دام های طراحان کنکور

علاوه بر مطالعه لازم است دانش آموزان از مسیر که به عنوان ترفند و دام های طراحان کنکور یاد می شود نیز آگاه باشند.

وقتی هدف از سوی دانش آموز انتخاب می شود، نیاز دارد یک نقشه ی راه برای خود ترسیم کند. در طول مسیر برخی ترفندها موجود هستند که دانش آموز با اطلاع قبلی، می تواند خطرات آنها را خنثی کند.

در این مقاله تفکر طراحان کنکور را برای دانش آموزان توضیح خواهیم داد. تا انتهای این مقاله با سایت کنکور آسان است همراه باشید.

شناسایی ترفندها، مکمل مطالعه

دانش آموزان زمانی که مطالعه می کنند و برای موفقیت، مدیریت زمان مطالعه انجام می دهند و همچنین زمان خود را صرف می کنند قطعا می خواهند به هدف خود برسند.

– آیا برای یک دانش آموز فقط مطالعه ی با دقت کافیست؟

+ قطعا جواب این سوال می تواند نه باشد. زیرا عوامل متععدی در کسب نتیجه دخیل هستند. از مهارت های شرکت در آزمون تا شناسایی عوامل فریب دهنده ی طراحان در این موضوع تاثیر گذارند.

کنکور از بخش های متفاوتی تشکیل می شود. از حاشیه هایی که در طول این مسیر ایجاد می شود تا خود طراحی سوالات! بحث اصلی ما شناسایی ذهنیت، ترفند و دام های طراحان کنکور می باشد.

برای اینکه یک دانش آموز با جنس سوالات کنکور آشنا بشود چه کاری انجام دهد؟

قطعا نزدیک ترین راه و بهترین مسیر برای آشنایی با سبک و سیاق سوالات کنکور می توان از سوالات کنکور سالیان قبل استفاده کنیم. زیرا امتحان خود را پس دادند و برای شناسایی یک ذهنیت می تواند ما را آماده کند.

در ضمن بایستی اشاره کنیم که این دید بهتر نسبت به طراحی سوالات، کیفیت مطالعه ی ما بالا می رود در نتیجه مسیر کسب موفقیت هموار تر می شود. باعث می شود که دانش آموز به جزییات بهای بیشتری در زمان مطالعه بدهد و تیز بینانه تر مطالعه کند.

برای شناسایی سوالات کنکور، ترفند و دام های طراحان کنکور که تا به حال رو شده است به ادامه ی مطلب توجه کنید.

ترفند و دام های طراحان کنکور

این ترفند ها به شرح ذیل می باشد:

  • طراحی سوالات سخت برای یک درس خاص
  • چند سوال سخت پشت سر هم
  • ورود سبک سوالات جدید
  • سوالات آسان گول زننده
  • ظاهر سوال سخت اما ساده
  • پاسخ های مشابه پشت سر هم

حال به بررسی تک به تک این ترفندها می رسیم که در ادامه به توضیح مختصر آنها می پردازیم:

طراحی سوالات سخت برای یک درس خاص

مخصوصا درسی که ابتدای دفترچه هست برای تضعیف روحیه دانش آموزان هدف طراحان می باشد. مهم ترین مورد این است که دانش اموزان در مواجه با این سوالات روحیه خود را نبازند و با انری هرچی بلد هستند را پاسخ دهند.

ترفند و دام های طراحان کنکور: چند سوال سخت پشت سر هم

این مورد هم می تواند مستعد اولین درس سوالات دفترچه کنکور باشد! دان شآموزان اگر موفق به حل چند سوال ابتدایی از هر درسی نشدند نگران نباشند. با گمی استراحت کوتاه و نوشیدن مقداری آب به ادامه ی پاسخ و سوالات بپردازند.

ورود سبک سوالات جدید

خیلی از سوالاتی که در کنکور های سالیان گذشته می بینید روزی برای اولین بار و با سبک جدید طراحی شده بودند! پس در مواجه با این سوالات نبایستی دستپاچه و سورپرایز شد، زیرا این سوالات خارج از کتاب نیستند و شما قطعا مقابله با آنها را بلدید.

ترفند و دام های طراحان کنکور: سوالات آسان اما گول زننده

از همین الآن بدانید که هیچ سوالی به سادگی آب نوشیدن نیست! حواستان باشد اگرچه صورت مسئله بسیار ساده جلوه می داد اما بدانید حاوی نکته ای ریز و گمراه کننده اسصت. در برخورد با این سوالات ابتدا بایستی با دقت و سریعترین زمان به پاسخ صحیح برسید. دقت کنید که عجله ی بیجا نباید مانع پیدا کردن پاسخ صحیح شود.

ظاهر سوال سخت اما ساده

یک سری سوالات بسیار طولانی و سخت به نظر می رسند و این احتمال وجود دارد دانش آموز نخوانده از آن سوال رد بشود. در اینجا لازم است دانش آموز به ترس خود غلبه کند و برای حل آن سوال مصمم شود. حتی می توان با نشانه گذاری کردن در دور دوم به سمت حل آن رفت.

ترفند و دام های طراحان کنکور: پاسخ های مشابه پشت سر هم

یکی از موارد شایع در آزمون ها این است که پاسخ چند تست پشت سرهم مثلا گزینه یک باشد. اینجا در ذهن دان شآموز توهم پاسخ اشتباه زدن بسیار تکرار می شود. این ترفند باعث سلب آرامش از دانش آموز می شود. گول این ترفند را نخورید، به پاسخی که خود فکر می کنید صحیح می باشد اعتماد کنید.

موسسه کنکور آسان است

موسسه کنکور آسان است با توجه به این که اولین موسسه کنکوری می باشد که منابع آموزشی تصویری به صورت دی وی دی تولید کرده است. این تدریس ها قابل استفاده برای دانش آموزان با هر سطحی (حتی ضعیف و متوسط) و به سهولت قابل تهیه می باشد. در کنار منابع، موسسه کنکور آسان است به دانش آموزان برنامه ریزی تحصیلی نیز می دهد. در ارائه برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره دروس به بهترین نحو عمل می کنند.

مشاورین موسسه کنکور آسان است با توجه به سابقه و بررسی بودجه بندی کنکور، بخش های تست خیز را می شناسند. در برنامه ریزی ها بیشتر روی بخش های مهمتر سرمایه گذاری می کنند. سوالات کنوکر را به بهترین نحو می شناسند و مسیر موفقیت را برای دانش آموزان به بهترین شکل ترسیم می کنند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *