کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912

بی دقتی و کم شدن تراز

یکی از تاثیراتی که بی دقتی در نتیجه کار ما دارد با توجه به اهمیت آن می توان به کم شدن تراز اشاره کرد.

تا انتهای این مقاله از سایت کنکور آسان است همراه باشید تا بتوانید برای تقویت تراز خود گام بردارید.

تراز چیست و چه اهمیتی دارد؟

در ابتدای این مقاله لازم است بدانیم تراز و تفاوت ها ی آن با رتبه چیست؟

رتبه مربوط به ترتیب داوطلبان دارد که نفر اول بهترین نتیجه و نفر آخر بدترین نتیجه را کسب کرده است.

اما تراز درجه ی علمی داوطلب را مشخص می کند. دانش آموزی که تراز بالاتری کسشب می کند می توانیم بگوییم توان علمی بهتری هم دارد.

اهمیت تراز در اینجاست که تراز در انتخاب دانشگاه ما تاثیر دارد نه درصدهایی که کسب کرده ایم. به طور مثال دانش آموزان برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان بایستی ترازی بالاتر از ۶۵۰۰ داشه باشند. پس با این اوصاف بایستی بی دقتی و کم شدن تراز را رفع کنیم و جهت افزایش آن را پیش بگیریم.

تاثیر بی دقتی در کم شدن تراز

برای رسشیدن به موفقیت تنها داشتن اطلاعات علمی کافی نیست، بلکه بخشی از مسیر موفقیت کسب اطلاعات می باشد. دانش آموزان بایستی علاوه بر این مورد، مهارت هایی که در بهتر شدن نتیجه و کسب نمرات درخشان کمک می کند را نیز فرا بگیرند.

بی دقتی در جلسه آزمون و حتی بی دقتی هنگام مطالعه بزرگ ترین معظلی است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل با آن دست و پنجه نرم می کنند.

دقت چیست؟ دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. از آنجایی که دقت یک مهارت است و ذاتی نیست می توان این مهارت را تقویت و پرورش داد.

اگر در جهت رفع بی دقتی بر نیاییم و مهارت دقت را تقویت نکنیم با این سهل انگاری در کسب نتیجه به خود آسیب رسانده ایم. زیرا بی دقتی باعث می شود ما تستی را از دست بدهیم و باعث می شویم روی راندمان و تراز ما نتیجه منفی بگذارد.

بی دقتی و کم شدن تراز

خیلی از اشتباهات ما بر می گرده به اشتباهات سهوی که سر جلسه آزمون مرتکب می شویم. این بی دقتی اصلا مرتبط با سطح یادگیری نمی باشد. بی دقتی نشان دهنده ی این است که ما مهارت های شرکت در آزمون و یا نوع استفاده از مطالبی که مطالعه کردیم را بلد نیستیم.

بهترین راه و اولین مسیری که برای درمان بی دقتی می توان پیدا کرد این است که بعد از حل تست و حتی شرکت در آزمون های آزمایشی غلط های مان را بررسی کنیم و علت یابی کنیم. در اینجا در میابیم با بی دقتی چند تست را غلط حل کردیم.

عمده اشتباهاتی که مربوط به بی دقتی می شود در اشتباهات محاسباتی می باشد، کامل مطالعه نکردن صورت سوال، عدم دقت به قید ها در صورت سوال است و نیست و … می باشند.

برخی اوقات در مواجهه با سوالات ساده، از پاسخ دادن به آن عاجز می شویم. این امر به ما می رساند که ذهن ما در برخورد با این سوالت تمرکز خودش را از دست می دهد.راه حل این موضوع این است که چند ثانیه مکث کنید، تمرکز خود را بازیابی کنید و دوباره صورت سوال را چک کنید. موقعیت هایی که باعث کاهش تمرکز می شود را شناسایی کنید و آن ها را از خود رفع کنید.

چرا تراز کمتری کسب می کنیم؟

تا حالا برای شما شاید پیش آمده باشد بعد از کلی مطالعه و وقت گذاشتن، نتجه ای که کسب می کنید تراز بدتری نسبت به قبل دارید.

دلیلش چی می تونه باشه؟

دلیل اولی که برای این موضوع می توان در نظر گرفت کیفیت مطالعه است. ما حجم زیادی از مطالب را مطالعه می کنیم اما تسلط ما روی تمامی مباحث یکسان نیست. به بیان بهتر کیفیت را فدای کمیت مطالعه می کنیم.

یکی دیگر از دلایل می تواند این باشد که تست آموزشی به حدی که نیاز باشد را کار نکردیم.

تناسب بین مطالعه و حل تست آموزشی برای تکمیل یادگیری مکمل یکدیگر می باشند و با ایجاد تناسب می توان بی دقتی و کم شدن تراز را کنترل و رفع کرد.

جمع بندی قبل آزمون رو به خوبی نجام دهید تا تراز شما رو به بالا بشود. هر چقدر برای آزمون تلاش کنیم اما جمع بندی مناسب از مطالب نداشته باشیم انگار هیچ کاری نکرده ایم.

مشاورین کنکور آسان است و افزایش تراز

برای بهبود تراز و کاهش رتبه دانش آموزان در وهله ی اول بایستی در انتخاب مشاور و منابع کمک آموزشی نهایت وسواس را به خرج بدهند. با داشتن برنامه ی منظم مسیر خود را برای رسیدن به رتبه های برتر و تراز مناسب هموار تر می کنند. منابع هرچه کامل و جامع تر باشد به دانش اموز در یادگیری مفاهیم و سرعت بخشیدن به یادگیری کمک می کند.

موسسه کنکور آسسان است با بهره گیری از بهترین اساتید کشوری، در زمینه تولید محتوا ی آموزشی به صورت دی وی دی فعالیت می کند.

با توجه به تجارب اساتید، نحوه ی آموزش مفاهیم و تکنیک های کنکوری و تست زنی به بهترین شکل و متناسب با جدید ترین تغییرات کتاب درسی و کنکور محتوایی می باشد.

موسسه کنکور آسان است علاوه بر منابع آموزشی، مشاوره و برنامه ریزی اصولی و راهبری نیز برای دانش آموزان تدوین می کند.

در این برنامه ها پارت بندی حرفه ای، قرار دان تست آموزشیف مرور منظم و جمع بندی را برای تثبیت و بازیابی مطالب در ذهن دانش آموزان قرار می دهند.

برای تهیه منابع و ارتباط با مشاورین موسسه کنکور آسان است کافیست با دفتر مرکزی موسسه تماس بگیرید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *