کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
برنامه ریزی تابستان کنکور 1402

برنامه ریزی تابستان کنکور ۱۴۰۲

اگر به دنبال فتح قله های موفقیت هستید باید زمانی که دیگران ایستاده اند با گام های محکم تری به سمت موفقیت حرکت کنید.

تابستان برای بسیاری از دانش آموزان کنکوری فصل استراحت و فراغت از امتحانات مدرسه است.
اما اگر به دنبال پیشی گرفتن ار رقبای خود در مسیر موفقیت هستید بهتر است با کمی استراحت از باقیمانده زمان خود در تابستان به بهترین شکل استفاده کنید.

اگر به دنبال مسیر رسیدن به موفقیت در فصل تابستان هستید در هر مقطعی هستید این مقاله را مطالعه کنید تا با نقشه راه موفقیت با عنوان بررنامه ریزی تابستان کنکور ۱۴۰۲ آشنا شوید.

برنامه ریزی تابستان کنکور ۱۴۰۲

کنکور آسان است با تکیه بر چندین سال حرکت در مسیر موفقیت و همراه تعداد زیادی از رتبه برترهای کنکور دذر سال ها اخیر آیتم ها و ویژگی های بهترین برنامه ریزی تابستان برای کنکور ۱۴۰۲ را در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های برنامه ریزی تابستان کنکور ۱۴۰۲

ویژگی هاتوضیحات
برنامه ریزی باید مکتوب باشدبرنامه ریزی مکتوب به شما کمک می کند تا هیچ یک از آیتم های مربوط به برنامه را فراموش نکنید
بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه آنچ چشم شما مشاهده می کنید بهتر در ذهن شما می ماند
با یادداشت کردن آیتم های برنامه ریزی ذهن شما خود را موظف به اجرای آن می داند
منحصر به فرد باشداز اصول اولیه برنامه ریزی برنامه ریزی شخصی سازی شده است
یعنی متناسب با ساعت مطالعه و توانایی های شما در درس خواندن طراحی شده باشد
چنین برنامه ای به شما کمک می کند تا در گام های اولیه متناسب با توانمندی هایتان پیش روید و در گام های بعدی نیز به تدریج توانمندی های خود را در این زمینه افزایش دهید
تنوع و تناسب درسیبرنامه باید دارای تنوع دروس باشد تا شما دچار خستگی و یکنواختی نشوید
ماهیت دروس کنکوری متفاوت است بهتر است از این تفاوت برای عدم یکنواختی برنامه و پردازش بهتر ذهن خود استفاده کنید
(برای مثال پس از مطالعه یک درس تحلیلی مانند زیست شناسی به س راغ درس محاسبتی مثل ریاضی یا فیزیک بروید)
توجه به بودجه بندییک برنامه زمانی اصولی است که بر اساس بودجه بندی کنکور باشد و الویت با مباحثی باشد که دارای بودجه بندی بیشتری هستند
با توجه صحیح به بودجه بندی و در نظر داشتن مباحث مهم دچار کمبود زمان برای مطالعه این مباحث نخواهید شد
توجه داشته باشید که زمان یکی از فاکتورهای طلایی برای برنامه ریزی تابستان کنکور است
توجه به پیش نیازهامباحث کنکوری را به صورت زنجیره وار یاد بگیرید تا در حل تست ها دچار مشکل نشوید.
دانش آموز هر رشته ای که هستید تعدادی از دروس رشته شما شامل پیش نیاز هستند که برای فهم بهتر و داشتن بهترین عملکرد در این دروس باید ابتدا پیش نیازها را مطالعه کنید
مثلا در درس شیمی شما ابتدا باید به عناصر جدول تناوبی مسلط شوید تا بتوانید تست های مربوط به واکنش نویسی را پاسخ دهید
انعطاف پذیر باشدانعطاف پذیری یک برنامه ریزی به شما کمک می کند تا اگر به هر دلیلی موفق به اجرای بخش هایی از این برنامه نشدید بدون استرس در پارت های جبرانی به جبران عقب ماندگی های خود بپردازید
توجه داشته باشید که با تکیه بر این آیتم دچار کم کاری نشوید
در واقع این آیتم برای بعضی مواقع ضروری در نظر گرفته شده است تا پس از آن دانش اموز و داوطلب کنکوری دچار استرس و اضطراب نشود
توجه به تست زنیشما زمانی می توانید میزان آمادگی خود را بسنجید که تست بزنید.
هم چنین تست زنی به شما کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و بیشتر به آن ها بپردازید
توجه داشته باشید که ابتدا باید به لحاظ تشریحی و مفهومی روی هر مبحث مسلط شوید تا بتوانید تست بزنید پس برای تست زنی عجله نکنید
آزمونهنر آزمون دادن را یاد بگیرد. زمانی که برنامه ریزی شما شامل پارت های متخص به شرکت در آزمون های جامع یا مبحثی باشد شما هنر آزمون دادن را یاد می گیرید و در جلسه کنکور با کمترین میزان استرس شرکت می کنید
هنر آموزن دادن یعنی علاوه بر کنترل استرس و اضطراب خود در آزمون تسلط کامل نیز بر توانمندی ای خود داشته باشید و با تکیه بر آن بتوانید بهترین عملکرد ود را در آزمون مورد نظر داشته باشید
هدف گذاری کنیدبرنامه ریزی باید با هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت انجام شود
مثلا شما بدانید که تا پایان هفته چه حجمی از مباحث را مطالعه خواهید کرد یا به صورت بلند مدت هدف خود را از مطالعه در تابستان مشخص کنید
توجهع داشته باشید هدف گذاری شما باید با توجه به مقطع تحصیلی که در ان هستید انجام شود
در ادامه هدف گذاری برای دانش آموزان هر پایه تحصیلی را به صورت خلاصه مشاهده می کنید

هدف گذاری برنامه ریزی تابستان برای دانش آموزان دهمی

اگر دانش آموز پایه دهم هستید بهتر است در تابستان برای مطالعه دقیق و کنکوری دروس پایه دهم و هم چنین پیش مطالعه دروس اختصاصی پایه یازدهم برنامه ریزی کنید.
توجه داشته باشید پایه دهم یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مقاطع تحصیلی در کنکور سراسری است زیرا بسیاری از دروسی که در پایه های یازدهم و دوازدهم مطالعه می کنید دارای پیش نیاز در پایه دهم هستند و اگر در این پایه یادگیری صحیح و مفهومی اتفاق نیفتد در ادامه مسیر دچار مشکل خواهید شد.

پس به گونه ای برنامه ریزی کنید که علاوه بر مطالعه دقیق – صحیح و مفهومی دروس اختصاصی پایه دهم در تابستان بتوانید تست های سطح بندی شده (آسان – متوسط – سخت) را نیز بزنید تا به طور کامل بر مباحث این پایه تحصیلی مسلط شوید.

دو هفته مانده به شروع سال تحصیلی یازدهم نیز بهتر است بر اساس برنامه ریزی دقیق به پیش مطالعه درس اختصاصی پایه یازدهم بپردازید تا زمانی که در مدرسه این دروس را مطالعه کی کنید یک زمینه ذهنی قوی داشته باشید و پس از مرور دقیق آن ها بتوانید یک گام جلوتر از هم کلاسی های خود به تست زنی مباحث مورد نظر بپردازید.

هدف گذاری برنامه ریزی تابستان برای دانش آموزان یازدهمی

اگر دانش آموز یازدهمی هستید تابستان برای شما طلایی ترین فرصت است تا بتوانید مباحث پایه را جمع بندی کنید و با تکیه بر یک برنامه ریزی دقیق زمان کوتاه اما مفیدی را به پیش مطالعه دروس اختصاصی پایه دوازدهم اختصاص دهید.

بهتر است در این فرصت دروس اختصاصی دهم و یازدهم را به صورت زنجیر وار و ترکیبی مطالعه کنید و پس از مطالعه دقیق و مفهومی به سراغ زدن تست های ترکیبی و مفهومی بروید.
همان طور که می دانید تست های کنکور در سال های اخیر کاملا ترکیبی و مفهومی شده اند و مطالعه زنجیروار – مفهومی و حل چنین تست هایی قطعا تاثیر به سزایی در موفقیت شما در کنکور سراسری دارد.

دو هفته مانده به شروع سال تحصیلی دوازدهم نیز بهتر است بر اساس برنامه ریزی دقیق به پیش مطالعه درس اختصاصی پایه دوازدهم بپردازید تا زمانی که در مدرسه این دروس را مطالعه کی کنید یک زمینه ذهنی قوی داشته باشید و پس از مرور دقیق آن ها بتوانید یک گام جلوتر از هم کلاسی های خود به تست زنی و حتی حل تست های ترکیبی و مفهومی مباحث مورد نظر بپردازید.

هدف گذاری برنامه ریزی تابستان برای داوطلبان فارغ التحصیل

شما داوطلبان فاغ التحصیل نیازی به برنامه ریزی فشرده در فصل تابستان ندارید اما نباید از مطالعه تدریجی دروس اختصاصی در تابستان غافل شوید.
از انجایی که شما داوطلبان فارغ التحصل حداقل یک سال از درس دور بوده اید بهتر است برای یادآوری مجدد دروس مطالعه را از فصل تابستان شروع کنید.
توجه داشته باشید اگر داوطلب نظام قدیم هستید باید مطالعه در فصل تابستان را جدی تر بگیرید تا غقب افتادگی خود از سایر داوطلبان را در این بازه زمانی طلایی جبران کنید.

هر چه سال های دوری شما داوطلبان فارغ التحصیل از درس بیشتر باشد باید برنامه ریزی فشرده تر و جدی تری را در تابستان شروع کنید.
توصیه ما به شما داوطلبان فارغ التحصیل برای برنامه ریزی تاسبتان پرداختن به دروس اختصاصی است که ضعف بیشتری در آن ها دارید و برای فهم دقیق و بهتر آن ها نیاز به مدت زمان بیشتری دارید.

فصل تابستان فرصت خوبیست تا به طور دقیق به این درویس بپردازید و برای قوی تر کردن پایه خود نیز به حل تمرین در بازه های زمان کوتاه مدت بپردازید.

توجه داشته باشید که شما داوطلبان فارغ التحصیل با شروع مهر ماه همانند سایر دانش اموزان موظف به شرگکت در کلاس های حضوری مدرسه نیستید اما این موضوع نباید مانع از استفاده بهینه و مفید شما از فرصت طلایی فصل تابستان شود.

اهمیت مشاور در برنامه ریزی تابستان کنکور ۱۴۰۲

یک مشاور تحصیلی خوب با ویژگی هایی که در ادامه مطالعه می کنید می تواند مسیر رسیدن شما به موفقیت را کوتاه تر و هموار تر کند.

ویژگی های مشاور تحصیلی خوب

  1. تسلط به مباحث انگیزشی
  2. توانایی مدیریت زمان
  3. ارتباط موثر باوالدین دانش آموز
  4. ارائه برنامه درسی منحصر به فرد
  5. پیگیر وضعیت تحصیلی دانش آموز باشد
  6. تسلط بر سر فصل های دروس کنکوری
  7. تسلط بر پیش نیازها
  8. تسلط بر بودجه بندی کنکور
  9. آگاهی کامل از دانش مشاوره
  10. آگاهی از مهارت های مطالعه و یادگیری

مشاورین متخصص و رتبه پرور کنکور آسان است می توانند شما داوطلبان کنکوری را در مسیر رسیدن به هدف خود همراهی کنند.

بهترین منابع مطالعاتی برای تابستان کنکور ۱۴۰۲

بهترین منابع مطالعاتی برای تابستان ۱۴۰۲ منابعی هستند که بتوانند در مدت زمان ۳ ماه تمام نیاز های درسی اساسی شما داوطلبان کنکوری را پاسخ دهند.

منابعی که شما در این بازه زمانی استفاده می کنید باید در برگیرنده مباحث مورد نظر شما باشد به گونه ای که شما با استفاده از این منابع علاوه بر تسلط بر نکات آموزشی و یادگیری عمیق مباحث کنکوری، به یادگیری تکنیک های تست زنی در زمان کوتاه نیز دست پیدا کنید تا بهترین عملکرد را در جلسه کنکور داشته باشید.

جدولی که در ادامه مشاهده می کنید بسته های معلم خصوصی کنکور آسان است با محتوای دروس اختصاصی کنکور سراسری برای رشته های تجربی – ریاضی و انسانی هستند که می توانند بهترین منابع برای تابستان شما کنکوری ها باشند :

بسته معلم خصوصی دهم تجربی۳/۸۵۰/۰۰۰
بسته معلم خصوصی یازدهم تجربی۴/۴۲۰/۰۰۰
بسته معلم خصوصی دوازدهم تجربی۵/۳۲۵/۰۰۰
بسته معلم خصوصی کنکور تجربی۱۰/۶۶۵/۰۰۰
بسته معلم خصوصی دهم ریاضی۳/۶۳۰/۰۰۰
بسته معلم خصوصی یازدهم ریاضی۳/۴۳۰/۰۰۰
بسته معلم خصوصی دوازدهم ریاضی۳/۷۲۰۰۰۰
بسته معلم خصوصی کنکور ریاضی۸/۵۳۰/۰۰۰
بسته معلم خصوصی کنکور انسانی۵/۰۷۰/۰۰۰
بسته معلم خصوصی کنکور آسان است

ارتباط با کنکور آسان است

برای ارتباط با مشاورین مجرب و رتبه پرور کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور ۱۴۰۲ با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *