کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
افزایش ساعت مطالعه

افزایش ساعت مطالعه

یکی از چالش های بزرگی که دانش آموزان با آن درگیر می شوند، افزایش ساعت مطالعه است. در ادامه راه های افزایش ساعت مطالعه را خواهیم گفت.

اولین گام برای افزایش ساعت مطالعه

در گام اول، نیاز داریم بدانیم در طول روز چه کارهایی انجام می دهیم. یک گزارش مرتب از فعالیت های روزانه داشته باشیم و ساعت مطالعه ی خود را مشخص کنیم.

چند ساعت مطالعه کنیم؟

ما نمی توانیم بگوییم دوستمان با ۸ ساعت مطالعه موفق شده؛ من هم نیاز به ۸ ساعت مطالعه دارم. یا رتبه برتر فلان سال، روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشته پس من هم ۱۲ ساعت مطالعه کنم.

بایستی با توجه به بازخوردی که آزمون های آزمایشی دریافت می کنیم، بفهمیم ساعت مطالعه مناسب است یا خیر.

اگر ساعت مطالعه ما کم بود بایستی تدریجی آن را بالا ببریم.

شناخت مشکلات افزایش ساعت مطالعه

  1. نداشتن برنامه مشخص
  2. نداشتن هدف
  3. عدم تمرکز و حواس پرتی
  4. تاثیرات محیط
  5. بی خوابی
  6. پراکنده خوانی
  7. چند منبعی بودن
  8. استفاده از گوشی موبایل

برای اینکه ساعت مطالعه مناسبی داشته باشیم، ابتدا بایستی مشکلاتی که مانع افزایش ساعت مطالعه می شوند را حل کنیم.

استفاده ی مناسب از تایم های مُرده

با نوشتن کارهایی که در طول روز انجام می دهیم به تایم هایی میرسیم که بیهوده گذرانده ایم. با جایگزینی مطالعه با این تایم های مُرده، کلی زمان برای خودمان ذخیره می کنیم.

راهکار های افزایش ساعت مطالعه

بعد از شناسایی مشکلات سر راه افزایش ساعت درس خواندن، برای رفع آن ها گام بر می داریم.

۱. هدف

مهمترین مسئله در افزایش ساعت درس خواندن، مربوط به اراده و انگیزه ی ما می شود. این انگیزه و حس مطالعه از انتخاب هدف متناسب با روحیات و شرایط ما شکل می گیرد. تاثیر دیگر انتخاب هدف این است که با شور وشوق بیشتر برنامه ریزی خود را پیش میبریم.

۲. برنامه ریزی

بدون برنامه ریزی صحیح شما نمی دانید چیکار بایستی انجام دهید. اول صبح بیدار می شوید و تازه برای خود برنامه ترسیم می کنید. طبیعی هست با این روال ساعت مطالعه کم و مطالعه بی ثمر خواهید داشت.

۳. چند منبعی بودن

استفاده از منابع مختلف، خوب هست اما زمانی که شما بخواهید تمامی منابع را بخوانید قطعا زمان زیادی نیاز خواهید داشت. با صرف زمان، شما برای مرور و تکرار چند بار وقت کم میاورید. فرصت تثبیت مطالب را از خود می گیرید. با استفاده از منیع کامل، برای مرور نکات هم زمان مناسب را خواهید داشت.

. منابع و برنامه ریزی های موسسه کنکور آسان است

منابع موسسه کنکور آسان است، آموزش های مورد نیاز دانش آموزان را تامین می کنند. با حل تست های آموزشی، فرآبند تثبیت مطالب را در ذهن دانش آموزان را تسریع می کند. در کنار منابع، از برنامه ریزی و مشاوره های موسسه نیز استفاده می کنید. با برنامه ریزی مناسب، قدم قدم با توجه به شرایط شما، افزایش ساعت مطالعه را در طول مدت اضافه می کند. با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، بازدهی مطالعه ی شما را بیشتر می کنند. شما را در امر کنکور و پیشرفت تحصیلی یاری می کنند.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

۴. عدم تمرکز

وقتی شما مطلبی را بدون دقت کافی بخوانید، چیزی از آن متوجه نمی شوید در نتیجه از آن درس حس تنفر پیدا می کنید. اگر این اتفاق ادامه داشته باشد باعث می شود رفته رفته از ساعت درس خواندن شما کاسته شود.

۵. محیط مطالعه

شما از محیط اطراف خود انرژی می گیرید! یعنی در محیطی مناسب شروع به درس خواندن(نور مناسب، بی سر و صدا و راحت بودن) کنید، به درس علاقه پیدا می کنید. با افزایش علاقه ی شما، دوست دارید بیشتر مطالعه کنید.

۶. پراکندگی مطالعه

بین مطالعه دو درس فاطه زیادی نیندازید. بین پارت های برنامه ریزی دو ساعت فاصله نیندازید؛ بلکه با استراحت یک ربع الی نیم ساعت پارت بعدی را شروع کنید.

۷. تاثیر خواب بر افزایش ساعت مطالعه

ساعت خواب خود را تنظیم کنید. نمی شود ساعت دو یا سه بامداد خوابید و ساعت ۱۲ ظهر بیدا شد و انتظار ساعت مطالعه مناسب داشته باشیم.

۸. گوشی همراه

خیلی پیش آمده برای دیدن یک پیام، ساعت ها صرف گوشی کرده باشیم.

اینگونه زمان زیادی را برای خواندن پیام هایی که سودی برای ما نداشته اند گذرانده ایم. برای دستیابی به ساعت مطالعه مناسب، نیاز است استفاده از گوشی را مدیریت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *