کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912

اشتباهات رایج هنگام مطالعه

دانش آموزان موفق با استفاده از تجربیات دیگر داوطلبان و رقیبان، سعی می کنند اشتباهات رایج هنگام مطالعه را بشناسند و آنها را تکرار نکنند.

مهمترین قدمی که دانش آموزان برای موفقیت می تواند بردارند این است که راه های اشتباهی که در گذشته بودند را نرود.

شناسایی اشتباهات و اصلاح آنها می تواند گام بلندی به سوی موفقیت باشد. برای آشنایی با این اتفاقاتی که قبلا رخ دادند، پیشنهاد می کنیم دانش آموزان تا انتهای این مقاله از سایت کنکور آسان است همراه باشند.

مطالعه ی مناسب

یکی از مواردی که می توان برای عدم رضایت دانش آموزان از نتایج امتحان و یا آزمون خود دارند این است که مطالعه ی آنها مناسب و با بازدهی مثبت نبوده است. مطالعه برای خیلی از داوطلبان و دانش آموزان هنوز بسته هست یعنی نمی دانند روش مطالعه دروس حفظی چیست و حتی روش مطالعه دروس محاسباتی مانند روش مطالعه ی ریاضی و فیزیک چگونه است را اطلاعی ندارند.

در گام نخست دانش آموز بایستی مطالعه را به خوبی برای خود هضم کند تا از اشتباهات رایج هنگام مطالعه به خوبی جلوگیری کند.

کسب نتیجه ی مناسب و برآورده شدن اهداف تحصیلی دانش آموز در گروی یک مطالعه مناسب و با کیفیت است. یعنی رابطه ای که بین موفقیت و یادگیری وجود دارد مستقیم است و هر دو تابعی از هم هستند که نتیجه ی آن بهم بستگی دارد. یعنی شما هرچقدر در مطالعه بهتر عمل کنید نتیجه ای که می گیرید راضی کننده تر است.

زمانی که یک دانش آموز مطالعه نوسانی داشته باشد و یا حتی اصول مطالعه و یادگیری را بلد نباشد، توقع موفقیت را هم نبایستی داشته باشد.

پس یک دانش آموز برای کسب موفقیت و محقق شدن رویاهای خود، بایستی مطالعه دروس را به خوبی انجام دهد. وظیفه ی دانش آموز مطالعه است زیرا با این روش مطالب را به حافظه می سپارد. با ذخیره مطالب در حافظه این امکان را به خود می دهد که در مواقع مورد نیاز آن ها را به یاد بیاورد و از اطلاعات ذخیره شده در ذهن استفاده کند.

هر چه از اهمیت مطالعه بگوییم کم است، زیرا اصلی ترین و مهمترین بخش موفقیت تحصیلی مربوط به مطالعه و کیفیت آن است. بدون اتلاف وقت به بیان اشتباهات رایج هنگام مطالعه و توضیح مختصر آنها می پردازیم.

اشتباهات رایج هنگام مطالعه

از سری اشتباهات مهم و تاتیر گذار در زمان مطالعه می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • حواس پرتی
  • عادات اشتباه مطالعه
  • کند خوانی
  • وسواس در مطالعه
  • مکان صحیح مطالعه

در ذیل به توضیحاتی در مورد نکات بالا می پردازیم:

حواس پرتی

هر چقدر هم حواس پرتی هنگام مطالعه موضوعی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما باید بدونید که این موضوع تاثیر زیادی در یادگیری شما دارد. به طور مثال در کنار تلویزیون و یا حتی گوشی موبایل نمی توان مطالعه مناسبی داشت. صدای تلویزیون تمرکز شما را بهم می زند و به حواس پرتی شما اضافه می کند. همچنین ناتفیکیشن موبایل هم می تواند ذهن شما را از تحصیل دور کند.

عادات اشتباه مطالعاتی

یکی از اشباهات رایج که می تواند به آن اشاره کرد راه رفتن در زمان مطالعه است. این حرکت باعث کاهش سطح تمرکز و افزودن به خستگی شما می شود. حتی مطالعه با بلند خوانی نیز مانند راه رفتن تاثیر منفی دارد.

کند خوانی

این حس اشتباه است که می توان با کند خوانی درک بهتری از مطالب پیدا کرد. کند خوانی در اغلب موارد باعث یادگیری بهتر نمی شود بلکه می تواند دریافت ذهنی و یادگیری را کاهش هم بدهد.

وسواس مطالعاتی

منظور از وسواس مطالعاتی این است که شما در مطالعه روی یک موضوع و جمله ی عادی بیش از حد تمرکز می کنید. این کار جز کاهش سرعت و همینطور افزایش خستگی ذهن، نتیجه ی مفید دیگری ندارد.

مکان صحیح مطالعه

طراحی مکان مطالعه اگر غلط باشد می تواند یک اشتباه در زمان مطالعه باشد. هنگام مطالعه به فیزیک بدن خود توجه کنید. زیرا مطالعه در مکان و زمان مناسب به یادگیری بیشتر شما و سلامت بدنتان کمک می کند.

موسسه ی کنکور آسان است

دانش آموزان می توانند علاوه بر منابع آموزشی موسسه ی کنکور آسان است از برنامه ریزی های تحصیلی و مشاوره های موسسه نیز استفاده کنند.

از اشتباهات در زمان مطالعه و عدم برنامه ریزی با انتخاب مشاور تحصیلی می توانند جلوگیری کنند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *