کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
یادگیری آسان کنکور آسان است

یادگیری بهتر با کنکور آسان است

شاید یکی از سوالات اساسی دانش آموزان کنکوری این باشد که چگونه می توانیم یادگیری بهتری داشته باشیم . در این مقاله نحوه ی یادگیری بهتر با کنکور آسان است را شرح خواهیم داد .

یادگیری خوب مطالب و دروس ، مستلزم دانستن یک سری تکنیک ها و اطلاعاتی است که همه ی این نکات در این مقاله به شما رائه خواهد شد .

عوامل موثر بر یادگیری بهتر

عوامل بسیاری در یادگیری بهتر مطالب دخیل هستند . عوامل محیطی ، زیستی ، تغذیه ای ، اجتماعی و …

اگر از لحاظ توانایی های عقلی و بهره هوشی و همچنین دیگر عوامل تاثیر گذار بر توانایی های یادگیری شما مشکلی وجود نداشته باشد ، انگیزه و هدف نیز یکی از عوامل حیاتی و مهم در یادگیری بهتر مطالب است .

در واقع انگیزه ، اراده و هدف سه ضلع از مثلث طلایی برای رسیدن به یادگیری بهتر شما هستند .

چرا که دیگر عوامل فرعی حتی در بهترین شرایط هم به اندازه ی انگیزه ، اراده و هدف در مسیر یادگیری شما مهم نیستند.

پس قبل از یادگیری و شروع کردن به فراگیری مطالب انگیزه خود را تقویت کرده و بدانید برای چه چیزی تلاش میکنید . همچنین اهداف کوتاه بلند و مدت خود را نیز مشخص کنید .

تکنیک های تقویت حافظه برای یادگیری بهتر با کنکور آسان است

برای تقویت حافظه و یادگیری بهتر مطالب و دروس ، تکنیک های زیادی وجود دارد .

در زیر لیستی از اقداماتی که می توانید به کمک آن فرآیند یادگیری خود را تقویت کنید مشاهده کنید .

برخی از روش های تقویت حافظه :

  • تغذیه ی خود را اصلاح کنید . در رژیم غذایی خود از موادی که در تقویت حافظه موثر هستند استفاده کنید . مثل : لبنیات ، آجیل ، کندر، کشمش ، گردو ، چای سبز و ..
  • از حافظه ی تصویری خود استفاده کنید . به یاد سپردن مطالب به صورت تصویر در ذهن ، برای یادگیری مطالب و کند شدن روند فراموشی بسیار مهم است .
  • ورزش های هوازی عملکرد های شناختی و مربوط به حافظه ی شما را بهبود می بخشند . پس حتما در برنامه روزانه ی خود ورزش های هوازی و سبک را بگنجانیبد .
  • بین مطالعه دروس خود فاصله ی زمانی را رعایت کنید . بعد از ۴۵ دقیق درس خواندن ۱۰ دقیق استراحت را حتما مبذول کنید.
  • بهتر است از نوشیدنی های انرژی زا و دارای کافئین بالا استفاده نکنید و به جای آن از دمنوش های گیاهی واز همه بهتر چای سبز استفاده کنید .
  • یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در روند یادگیری بهتر مطالب و کم شدن سرعت فرآیند فراموشی خواب مناسب و کافی در شبانه روز است . رعایت این مسئئله نقش بسیار به سزایی در بهتر شدن یادگیری مطالب دارد .

موارد متعددی در بهبود عملکرد شناختی و حافظه ای ما دخالت دارند که ما برخی از مهمترین عوامل موثر بر آن را برای شما ذکر کردیم .

یادگیری بهتر با کنکور آسان است

به طور کلی و از نظر روان شناسی سه قانون برای یادگیری وجود دارد .

۱-قانون آمادگی
۲- قانون تمرین
۳- قانون اثر

آمادگی یعنی فرد باید آمادگی لازم را برای انجام کاری داشته باشد . یعنی زمانی که فرد از نظر جسمی ، عاطفی ، ذهنی آمادگی نداشته باشد ، بنابراین یادگیری برای او خسته کننده و کسل کننده می شود . همچنین اگر مجبور به یادگیری بشود دچار افسردگی و دلسردی می شود حتی زمانی که کودک ما آمادگی یادگیری ندارد نباید او را مجبور به یادگیری کنیم

تمرین یعنی اینکه پیوند بین محرک و پاسخ با تمرین نیرومند می شود اما پیوند بین محرک و پاسخ با قطع تمرین ضعیف میشود . پس نتیجه می گیریم تمرین در یادگیری اثر دارد

قانون اثر یعنی اینکه پاداش رفتار را نیرومند می کند ، درحالی که تنبیه رفتار را ضعیف میکند . یعنی اگر درس خواندن شما با یک پاداش همراه باشد باعث افزایش آن پاسخ می شود و اگر در سخواندن و یادگیری مطالب با تنبیه مواجه شود . از فراوانی آن پاسخ کاسته می شود

مشاوره برای یادگیری بهتر با کنکور آسان است

برای دریافت مشاوره در رابطه با نحوه یادگیری بهتر با کنکور آسان است می توانید از طریق شماره های زیر اقدام کنید :

شماره تلفن دفتر موسسه کنکور آسان است : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰

شماره تلفن مشاور ارشد موسسه کنکور آسان است : ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰

2 پاسخ

  1. از سه مرحله برای یادگیری توی همون مرحله ی اول گیر داریم، یعنی آمادگی برای درس خوندن نداریم😂🤦‍♂️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *