کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
نکاتی برای خواب دانش آموزان

نکاتی برای خواب دانش آموزان

از مهمترین نکاتی که باعث فعالیت و انرژی بالای در طول روز و هنگام مطالعه ی می باشد، خواب مناسب دانش آموزان می باشد.

خوابیدن و استراحت مناسب سبب افزایش سطح انرژی و به تبع آن، باعث افزایش بازدهی تحصیلی فرد می شود.

نکات مربوط به خواب همانند نکات تغذیه ای برای دانش آموزان از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است.

بایستی که داوطلبان به خوبی ساعت خواب و بیداری خود را کنند؛ زیرا این دو مورد در میزان مطالعه ی آنها تاثیر می گذارد.

برای کنترل بهتر ساعت خواب و نکاتی برای خواب دانش آموزان، تا نتهای این مقاله از سایت رسمی کنکور آسان است همراه باشید.

استراحت و خواب دانش آموزی

یکی دیگر از اشتباهات رایج هنگام مطالعه می تواند بی خوابی و کم خوابی باشد. تنظیم خواب دانش آموزان در دوران تحصیل و دوران کنکور یک امر بسیار مهم می باشد. زیرا خواب در زندگی فرد، بر روی میزان بازدهی و حتی رشد فرد تاثیر دارد. به صورتی که عدم رعایت نکات مربوط به آن سبب اختلال در یادگیری و دچار بیماری آنها می گردد.

مغز انسان در عین قدرت فراوانی که دارد، دارای نقص هایی هم می باشد. مغز انسان در ساعات ابتدایی روز عملکرد بهتری دارد، به همین دلیل است که اکثر کلاس های مدارس صبح برگزار می شود. نکته ی دیگری که از ضعف های مغز می باشد می توان به ساعت خواب نوسانی انسان اشاره کرد. در این صورت عمل‌کرد مغز به طور چشم گیری کاهش خواهد داشت.

* ساعت خواب مفید دانش آموزان بایستی چقدر باشد؟

برای دانش آموزان در کمترین حالت هفت ساعت خواب تا ده ساعت خواب توصیه می شود. کم‌خوابی، موجب افزایش ترشح هورمون استرس کورتیکوسترون و کاهش تولید سلول‌های مغزی می‌شود. یکی از عوامل بسیار مؤثر در موفقیت تحصیلی دانش‌ آموزان، به خصوص در شب‌های امتحان، خواب مناسب و کافی است. زیرا خواب، حافظه را تقویت می‌کند، انرژی لازم را در طول روز فراهم می‌نماید و کمک می‌کند تا مغز ما حداکثر کارآیی را در حین مطالعه داشته باشد.

بسیاری از دانش اموزان با این تفکر که شب امتحان برای مطالعه است تا دیر وقت به مطالعه دروس می پرد ازند. بایستی گفت این فرض غلطی است، زیرا در جلسه‌ی آزمون طول می‌کشد تا ذهنشان متمرکز شود و بتوانند متوجه سؤال‌های امتحانی بشوند. در واقع بی‌خوابی شب امتحان، نه تنها کمک حال دانش‌آموزان نیست، بلکه بازدهی آن‌ها را تا حد زیادی نیز پایین می‌آورد.

نکاتی برای خواب دانش آموزان

برای کسب مهارت و عملکر بهتر در زمینه ی خواب، به بررسی چند نکته می پردازیم، با دقت به نکات توجه کنید:

  • سعی کنید در ابتدا به یک ساعت خواب مفید و کافی برسید. یعنی روزانه هشت ساعت برای خواب کافی است. زیرا خواب بیشتر سبب از دست رفتن زمان برای مطالعه ی مفید می شود. همچنین در طول روز باعث کسلی و خواب آلودگی می شود.
  • تا نیمه شب برای مطالعه بیدار نمانید.این کار سبب می شود روز بعد خواب آلوده باشید و سیستم بدن شما به اشتباه می افتد. ترک این عادت بد، برای شما در ادامه ی مسیر سخت می شود.
  • قبل از خواب از مصرف کافئین پرهیز کنید. این ها محرک هایی هستند که اختلالاتی در خواب شما ایجاد می کنند.
  • نوشیدن قهوه و چای یا مصرف کاکائو در ابتدای روز شما را با نشاط می کنید. همانطور که بالا گفتیم از مصرف آن هفت هشت ساعت مانده به ساعت خواب پرهیز کنید.
  • رخت خواب برای خواب می باشد. پس در آنجا از مطالعه و تماشای تلویزیون پرهیز کنید. زیرا مغز شما بایستی بداند رخت خواب مخصوص استراحت و خواب است.
  • از اینکه بخواهید با شم خالی بخوابید و در مقابل از پرخوری قبل از خواب به شدت دوری کنید. زیرا هر دوی این ها در خواب شما اختلال ایجاد می کند.
  • خودسرانه هم روی به مصرف قرص خواب آور نیارید. زیرا موجب بروز برخی مشکلات و آثار جانبی می شود. یادداشت نگرانی ها نیز سبب آرامش بیشتر و در نتیجه خواب بهتر می شود.

مشاورین موسسه ی کنکور آسان است

یکی از مواردی که به خواب دانش آموزان نظم می دهد، برنامه ریزی می باشد.

از وظایف یک مشاور تحصیلی خوب هم ارائه برنامه ریزی می باشد. زیرا برنامه ریزی هر چه جامع تر باشد جزئیات بیشتری را شامل می شود. یکی از اینها تنظیم خواب دانش آموزان می باشد. با تدوین یک برنامه ی قابل اجرا، از ابتدای روز شروع به مطالعه می کند و حوالی ساعت ۱۱ الی ۱۲ شب دانش آموز به رخت خواب می رود و استراحت خود را آغاز می کند.

با بررسی ساعت خواب و بیداری، با برنامه ای هدف مند، بدن دانش آموز را برای بیداری آزمون مهیا می کنند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *