کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
مراحل برنامه ریزی کنکور آسان است

مراحل برنامه ریزی کنکور

برای اینکه یک برنامه ی اصولی داشته باشیم، احتیاج به دانستن مراحل برنامه ریزی داریم؛ تا انتهای این مقاله با کنکور آسان است همراه باشد.

اهمیت برنامه ریزی

برنامه ریزی برای هر حرفه و کاری از اهمیت بالایی دارد. زیرا به کارهای ما سر و شکل می دهد. در طول روز کارهای مان را منظم و با هدف پیش می بریم. از سردرگمی ما را نجات می دهد و به روز و کار هایمان سر و شکل می دهد.

در دوران تحصیل، از این جهت اهمیت پیدا می کند که ما می دانیم چه دروسی را مطالعه کنیم. از این که در ابتدای روز چگونه شروع کنیم، در طول روز چه کارهایی انجام دهیم و به طور مثال چه زمان استراحت کنیم و به همین صورت تا انتهای شب پیش می رویم و تایم خواب ما مشخص می شود.

آیا فقط برای کسب موفقیت برنامه ریزی کفایت می کند؟ می توان گفت به طور قطع داشتن برنامه ضامن موفقیت نیست. به علاوه ی عمل به برنامه ریزی فرا گرفتن برخی مسائل و آموزش دیدن برخی مهارت ها مانند مهارت شرکت در آزمون و مهارت شرکت در امتحان نیز لازم است.

مراحل برنامه ریزی کنکور آسان است

  • جدول برنامه ریزی
  • تعیین زمان مطالعه
  • تعیین تاثیر هر درس و ارزش آن
  • پارت بندی مناسب دروس
  • چکیده روز در انتهای شب
  • اجرای صحیح برنامه و پایبندی به آن

توضیح مراحل برنامه ریزی کنکور آسان است

* جدول برنامه ریزی

خود دانش آموز هم برای خود می تواند یک جدول برنامه ریزی طراحی کند. فقط نیازی به کمی ذوق و به کار بردن کمی ابتکار خواهد داشت.

چند ستون تعریف کنید و ستون اول اول را برای روزهای هفته و تاریخ قرار دهید. در یک ردیف هم می توانید نام درس و یا فوق برنامه ای که در پیش دارید را یادداشت کنید.

*زمان مطالعه

در برنامه ی خود، زمان و ساعت مطالعه ی خودتان را بنویسید. در نوشتن ساعت مطالعه سعی کنید منطقی و نزدیک به واقعیت عمل کنید.

توضیح مراحل برنامه ریزی کنکور آسان است: *روش مطالعه ی صحیح

محور اصلی مطالعه و یادگیری موارد زیر می باشد:

  1. اصول پیش از شروع درس خواندن
  2. اصول هنگام مطالعه
  3. اصول بعد از پایان یادگیری

برای مطالعه ی مفید و یادگیری بهتر نیاز با آشنایی بیشتر با این نکات اصولی داریم.

*تعین جایگاه دروس بر اساس اهمیت

منظور از مشخص کردن جایگاه بر اساس اهمیت دروس، این است که بدانیم در طول هفته باید چند روز را برای مطالعه هر درس و کتاب قرار بدهیم. تعداد مطالعه ها با توجه به اهمیت آن درس و حجمی که دارد مشخص می کند چند جلسه مطالعه داشته باشیم.

ساعت مطالعه ی هر درس هم با توجه به حجم و سختی هر درس متفاوت است. مثلا برخی دروس نیاز به مطالعه ی روزانه سه ساعت، سه ساعت و نیم دارند اما بعضی از دروس یک ساعت و نیم در طول روز مطالعه نیاز دارند.

*پارت بندی صحیح

پارت بندی صحیح یعنی بدانید که دروس حفظی یا محاسباتی را پشت هم در برنامه قرار ندهید. تایم استراحت بین دروس پارت ها را مشخص کنید.حجم مطالعه را معلوم کنید و بتوانید طول روز خودتان را با مطالعه سپری کنید.

توضیح مراحل برنامه ریزی کنکور آسان است: *استفاده از شب

شب هنگام، بهترین فرصت برای پیدا کردن ضعف های مطالعه ی خودتان در طول روز است. با اصلاح این مشکلات و کاستی ها، مطالعه ی خودتان را پر بازده تر کنید.

شناسایی مراحل برنامه ریزی کنکور آسان است: مرور و آزمون

جمع بندی و مرور از مهم ترین پارامتر های موفقیت در زمان تحصیل است.

شما به دو صورت ماهانه و هفتگی می توانید مواردی که مطالعه کرده اید را مرور کنید. اگر هفتگی باشد هر شش هفت روز یک بار مفاهیم مطالعه شده را در طول یک یا دو روز کل مطالب را مرور کنید.

اگر ماهانه بخواهید مرور را انجام دهید، مدت زمان بیشتری برای مرور قرار دهید. مثلا چهار روز تا یک هفته زمان برای مرور قرار دهید.

آزمون

شما می توانید برای سنجیدن آمادگی و سطح یادگیری خودتان پس از پایان هر فصل یا مبحث هر یک از دروس، یک روز را اختصاص به آزمون دهید. بدین صورت متوجه می شوید چقدر از مفاهیم را بلدید.

تکمیل مراحل برنامه ریزی: ساعات جبرانی

در صورت عقب ماندگی کافیست برای جبران، زمان های جبران را در برنامه ریزی خودتان قرار دهید.

برنامه ریزی مشاورین کنکور آسان است

طرح های مشاوره ای کنکورآسان است، برای دانش آموزان تجربی، ریاضی و انسانی ۱۰۰ در صد دروس تخصصی برای کنکور و همچنین ۱۰۰ در صد دروس عمومی برای معدل سازی را همراه با مرور و جمع بندی پوشش می دهد.

مشاورین کنکور آسان است علاوه بر برنامه ریزی دقیق، نکات بسیار کاربردی مانند نحوه ی تست زنی و میزان خواب و حتی نحوه ی تغذیه را به دانش آموزان آموزش می دهند.

برای کسب بهترین نتیجه، منابع کنکوری مفید را به دانش آموزان معرفی می کنند.

برای بهتر شدن و پیشرفت دانش آموزان صفر تا صد مباحث را در برنامه لحاظ می کنند. شروع از صفر مطلق تا قرار دادن تایم های جبرانی و مرور را برای داشن آموزان قرار می دهند.

بهترین ویژگی برنامه، متعادل بودن و قابلیت اجرایی آن بوده است.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *