کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
عادت های غلط کنکوری

عادت های غلط کنکوری

سال دوازدهم، یکی از مهمترین بازه های تحصیلی است که با عادت های غلط مطالعه، نباید برای کنکور آن را دست بدهیم.

رسیدن به موفقیت بستگی به رفتار ها و کارهایی دارد که ما انجام می دهیم.

شناسایی عادت های غلط کنکوری

برای رسیدن به نتیجه ی خوب، بایستی عادت های غلط خود را کم کنیم، برخی از عادات اشتباه کنکوری را در ادامه معرفی می کنیم.

نداشتن برنامه ریزی

حتما شما باید یک برنامه ریزی داشته باشید. لزوما نباید برنامه ی شما بی نقص باشد اما عدم برنامه ریزی خود کشی محض است. داشتن برنامه، همانند یک نقشه راه شما را راهنمایی می کند و از سردرگمی شما را نجات می دهد.

بلند خوانی و راه رفتن

بلند خواندن مطالب سبب صرف انرژی زیاد از شما می شود؛ زود خسته می شوید و کیفیت مطالعه شما کاهش می یابد. راه رفتن علاوه بر اینکه انرژی زیادی از شما میگیره، روی تمرکز شما اثر می گذارد؛ کیفیت مطالعه شما را کاهش می دهد.

عادت غلط کند خوانی کنکوری

سرعت متناسب برای مطالعه، یادگیری شما را نیز افزایش می دهد. سرعت پایین مطالعه نیز یکی از عادت های غلط مطالعه است که سبب بروز وسواس مطالعاتی می شود.

ترس از امتحان و نداشتن مرور

برای تثبیت مطالب خوانده شده نیاز است ما از تست های آموزشی و مرور منظم دروس استفاده کنیم. فرار از تست زدن سبب می شود ما از یادگیری خودمان ارزیابی نداشته باشیم.

استفاده موبایل

بزرگترین معضل و عادت غلط در هنگام مطالعه کنکوری استفاده از موبایل و نداشتن تمرکز است. استفاده مکرر از گوشی، مثلا چک کردن موبایل بعد از نیم ساعت مطالعه بیشترین اثر بر بی کیفیت کردن مطالعه ی ما دارد. موقع مطالعه استفاده از گوشی به کل ممنوع است.

بی خوابی و تغذیه نا مناسب

کم خوابی و شب بیداری باعث به هم خوردن ریتم روزانه، کسلی و در نتیجه کاهش انگیزه می شود. به طور مثال بدون صبحانه درس بخوانیم سبب سردرد، ضعف و خستگی می شود.

تاثیر مشاور تحصیلی بر رفع عادت های غلط کنکوری

مشاور تحصیلی با برنامه ریزی تحصیلی مناسبی که برای شما انجام میدهد شما را از سردرگمی ابتدایی جدا می کند. با معرفی منابع مناسب، شما را از چند منبعی بودن و استفاده از منابع نامناسب آگاه می کند. در برنامه ی شما مرور و تست ارزیابی می گذارد. در انتهای هرهفته دفترچه برنامه ریزی شما را بررسی می کند، ضعف های مطالعاتی شما را شناسایی می کند. با شناسایی ضعف ها، آنها را به شما گوش زد می کند و در جهت رفع آن ها به شما راهکار پیشنهاد می کند. با شناسایی عادت های غلط مطالعه، مشاور شما گام بلندی در جهت رفع آنها به شما می دهد و برای مطالعه کنکوری شما را راهنمایی می کند. روش های مطالعه هر درس را به صورت اختصاصی آموزش می دهد و به عنوان راهنمای راه شما را هدایت می کنند.

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور (رشته تجربی، ریاضی و انسانی) را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *