کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
زمان اعلام نتایج کنکور زبان 1402

زمان اعلام نتایج کنکور زبان ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری کارنامه اولیه که شامل اطلاعات کلی شامل رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و درصد های هر درس را به دانش آموز می دهد. در این نوشته به توضیح صفر تا صد زمان اعلام نتایج کنکور زبان ۱۴۰۲ تیر ماه می پردازیم، با ما همراه باشید.

کنکور زبان

کنکور زبان دارای یک دفترچه سوالات می باشد که عنوان این درس تخصصی، زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه، المانی) است که بر اساس انتخاب داوطلب (انگلیسی، فرانسه یا آلمانی) سوالات مربوط به همان زبان را دریافت می کنند.

سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه و ۷۰ سوال ارائه می شود و شرکت کنندگان این گروه آزمایشی فرصت دارند در ۱۰۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. تعداد سوالات آزمون زبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به آخرین آزمون ورودی به دانشگاه‌ها تغییر نکرده است.

بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲ گروه آزمایشی زبان

کنکور زبان تخصصی دارای ۷۰ تست می باشد و داوطلبان این کنکور برای پاسخ دادن به سوالات ۱۰۵ دقیقه زمان دارند.

بودجه بندی سوالات کنکور زبان تخصصی به صورت مبحثی است که در جدول زیر آورده شده است:

مبحثتعداد سوالات
واژگان۱۵
گرامر۱۰
کاربرد زبان۱۰
ترتیب واژه۵
کلوز تست۱۰
ریدینگ۲۰

با مشخص شدن تعداد سؤالات و زمان پاسخ به تست های کنکور ۱۴۰۲ گروه آزمایشی زبان، داوطلبان کنکور زبان، بر اساس تعداد تست و مدت زمانی که برای پاسخ گویی به آن ها دارند می توانند یک برنامه مطالعاتی دقیق و اصولی را تنظیم کنند.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور زبان ۱۴۰۲ نوبت دوم

بر اساس تقویم زمان بندی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور زبان ۱۴۰۲ در دهه اول یا دهه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. در این بازه زمانی گفته شده نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ تیر ماه اعلام می شود و سپس در اواخر مرداد ماه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ منتشر می شود.

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ هر دو نوبت انتخاب رشته خود را در تابستان ۱۴۰۲ انجام می دهند و نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ در شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش منتشر می شود.

نحوه دریافت نتایج کنکور زبان ۱۴۰۲ نوبت دوم

۱_ ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه سراسری در منوی سمت راست.

۲_ انتخاب گزینه دریافت کارنامه اولیه.

۳_ انتخاب یکی از سه روش،برای وارد کردن اطلاعات و ورود به پنل دریافت نتایج.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ رشته زبان

معمولا دو هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲، دفترچه های انتخاب رشته برای ۵ گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان باید اولویت های انتخاب رشته خود را تعیین کنند.

انتخاب رشته نوبت اول و دوم کنکور ۱۴۰۲ پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ به طور همزمان و یکبار انجام می شود.

انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ با کنکور آسان است

مشاورین اوج یادگیری (کنکور آسان است) با داشتن تجربه کافی و تحصیلات آکادمیک در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، شما را راهنمایی کنند.

گاهی داوطلبان کنکور پس از اعلام نتیجه دچار سردرگمی نسبت به رشته ها می شوند که مشاورین اوج یادگیری با جلسات مشاوره متوجه علایق و توانمندی های داوطلب شده و مناسب ترین رشته را به ایشان پیشنهاد می دهد و انتخاب رشته را انجام می دهد.

برای انجام انتخاب رشته با مشاورین کنکور آسان است (اوج یادگیری) می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰ تماس گرفته تا از مشاوره و راهنمایی مشاوران متخصص اوج یادگیری در این زمینه بهره مند شوید.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور زبان ۱۴۰۲ تیر ماه

پس از انتخاب رشته در اواخر شهریور ماه، نتایج انتخاب رشته داوطلبان اعلام می شود و داوطلبان بر اساس نتایج نهایی اعلام شده، متوجه قبولی در رشته و دانشگاه و یا عدم قبولی در کنکور می شوند.

کسانی که در کنکور ۱۴۰۲ قبول شده باشند در یک بازه زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام می کند باید برای ثبت نام اولیه دانشگاه به صورت غیر حضوری اقدام کنند پس از آن توسط دانشگاه اعلام می شود که به صورت حضوری برای انتخاب واحد، ثبت نام خوابگاه و … اقدام کنند.

مطالب مرتبط
بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۲
انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *