کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
راهکارهای جلوگیری از فراموشی

راهکارهای جلوگیری از فراموشی

امکان فراموشی در همه ی افراد وجود دارد. در این مقاله، با ارائه چند روش ساده راهکارهای جلوگیری از فراموشی را آموزش می دهیم.

فراموشی چیست؟

می توان گفت فراموشی، عدم دسترسی حافظه به مطالبی که از قبل ذخیره کرده ایم. این پدیده که به عنوان فراموشی شناخته می شود، می تواند نتایج بدی برای ما در پی داشته باشد؛ مثل کم شدن نمره امتحانی!

شناسایی علل فراموشی برای جلوگیری از فراموشی

۱. بی علاقگی

علاقه نداشتن به مطلبی که مطالعه می کنید احتمالا توجه شما را هم کاهش می دهد. در نتیجه آن مطلب را دقیق نمی فهمید و بعدا در یاد آوری به مشکل می خورید. شناختن علاقه شما یکی از راهکارهای جلوگیری از فراموشی است.

۲. تمرکز نداشتن

وقتی به موضوعی علاقه ندارید و شرایط برای مطالعه مناسب نیست، روی آن تمرکز ندارید و دچار پرش ذهن می شوید.

۳. عدم مرور مطالب گذشته

با گذشت زمان شما نیاز به مرور و تمرین مطالب دارید. اگر نداشته باشید، قطعا اطلاعات شما به فراموشی سپرده می شود.

۴. عدم ارتباط بین مطالب

به حافظه سپردن مطالب که به صورت مجموعه ای و مرتبط هستند برای ذهن ما راحت تر است. اگر ارتباط بین مطالبی که به حافظه می سپارید ضعیف باشد به یادآوردن آن مشکل است.

۵. نامنظم بودن مطالب

نامنظم بودن مطالب در به خاطر سپردن و حتی در یادآوری اثر دارد.

بدین صورت که یادآوری مطالب نامنظم سخت تر از مطالب منظم است.

راهکارهای جلوگیری از فراموشی

  1. یادداشت برداری
  2. مرور و تکرار
  3. رمز گذاری
  4. حل تست آموزشی
  5. تدریس مطالب

اولین گام از راهکارهای جلوگیری از فراموشی: یادداشت برداری

هنگام مطالعه مطالب با در دست داشتن قلم، جملاتی را که می خوانیم یادداشت می کنیم. این نوشتن در یادگیری مطالب به ما کمک می کند. یادداشت نکات مهم، در مرور به ما کمک می کند.

دومین گام: مرور و تکرار

کلید یادگیری مطالب، مرور و تمرین است. مهمترین عامل در فراموشی مطالب عدم مرور منظم است. برای انتقال مطالب به حافظه ی بلند مدت بایستی شما همان روز و چند روز بعد مطالب را مرور کنید.

سومین گام: رمز گذاری

با کمی خلاقیت و استفاده از رمز گذاری می توانید مطالب را به حافظه ی بلند مدت خود منتقل کنید. با تصویر سازی و ارتباط بین کلمات می توانید رمز ها را برای خودتان به وجود بیاورید. در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید.

چهارمین گام از راهکارهای جلوگیری از فراموشی: حل تست آموزشی

بعد از مطالعه مباحث، شروع حل تست های آموزشی کنید. تمرین کردن سوالات سال های گذشته به بازیابی اطلاعات شما کمک می کند. با حل تست می توانید میزان یادگیری خودتان را بسنجید. اگر در حل تست مشکلی داشتید مطالب را مرور کنید.

گام پنجم: تدریس مطالب

آخرین گام از راهکارهای جلوگیری از فراموشی، تدریس مطالب با صدای بلند است. اگر مطالب را به کسی آموزش دهید دیرتر آن را فراموش می کنید. بلند بیان کردن مطالب، سبب بهتر به خاطر سپردن می شود.

جلوگیری از فراموشی با موسسه کنکور آسان است

منابع موسسه کنکور آسان است، به شیوه ی رمز گردانی مطالب آموزش داده شده اند. بدن صورت که متناسب با هر درس برای دانش آموزان یادیار سازی انجام می شود.

بعد از تهیه منابع، مشاور های موسسه کنکور آسان است برای برنامه ریزی با دانش آموزان تماس می گیرند. مشاوران با آگاهی از بودجه بندی دروس کنکور، برای دانش آموزان برنامه ریزی انجام می دهند. مرور و حل تست آموزشی را به صورت منظم در برنامه ریزی دانش آموزان قرار می دهند.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور (رشته تجربی، ریاضی و انسانی) را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *