کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
دلایل غلط زدن سوالات

دلایل غلط زدن سوالات

یکی از مشکلاتی که دانش آموزن با آن روبرو می شوند و نیاز به شناخت آن دارند دلایل غلط زدن سوالات است.

در صورتی که درس نامه و کتاب را خوانده اند و به مطالب آن مسلط هستند.

البته ناگفته نماند که در اولین روزهای مطالعه بتوانیم تمامی سوالات را پاسخ و بدون غلط جواب دهیم. اشتباهات اولیه در غلط زدن سوالات نباید سبب ناامیدی و از دست رفتن انگیزه بشود. چرا که در ابتدای مسیر اشتباه جواب دادن طبیعی هست و بعد از مشکل یابی برای رفع دلایل غلط زدن سوالات قدم بردارید.

غلط داشتن در حل سوالات آیا مفید است؟

لزوما اشتباه پاسخ دادن به سوالات نشانه ی بدی نیست.

فرض کنید حالا که تعداد زیادی از سوالات را غلط جواب داده ام چیزی قبول نمی شوم.

با تغییر دیدگاه به این نتیجه می رسیم که هنوز نکات بیشتری مانده یاد بگیریم و با تلاش بیشتر باید معلومات و اطلاعات خودمان را افزایش دهیم.

پس اگر در حل سوالات غلط داشتید نگران نباشید، می توان با روش های اصولی اشتباهات را به حداقل رساند.

اگر در هنگام حل سوال اشتباه داشتیم چه کنیم؟

هنگامی که در حل سوال متوجه شدید پاسخ غلط را انتخاب کرده اید به پاسخنامه و درسنامه مراجعه کنید. ضمن اینکه نکته ی جدید را کامل یاد گرفتید و در جزوه خلاصه نویسی یادداشت کردید اون مبحث را از روی کتاب مجددا کامل مطالعه کنید.

از تست های غلط می توانید متوجه ضعف های خود شوید و با تلاش بیشتر از دلایل غلط زدن سوالات خود کاهش دهید.

دلایل غلط زدن سوالات

دلایل غلط زدن سوالات را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

اشتباهاتی که هنگام مطالعه و خواندن درسنامه مرتکب می شویم.

دسته دیگر این اشتباه ها مربوط به جلسه آزمون و موقع امتحان می شود.

  • از سری دلایل غلط زدن سوالات هنگام مطالعه می توان به یادگیری ناقص و در پی آن عدم تسلط به مطالب را اشاره کرد. زمانی که درک کاملی از مطالب نداشته باشیم در هنگام حل سوال به مشکل می خوریم. برای رفع این مشکل نیاز داریم ساعت مطالعه خود را اصولی افزایش دهیم تا زمانی که کاملا مطالب را یاد بگیریم. عدم تسلط، ناشی از حل تست کم در زمان یادگیری است. تست  هایی که مکمل آموزش هستند سبب تثبیت مطالب می شود. راه حل این مورد فقط بیشتر تست کار کردن است.
  • اشتباهاتی که سر جلسه آزمون با آنها روبرو می شویم اشتباه در محاسبات عددی است. دانش آموزان راه حل سوال را بلد است اما در حین حل سوال دقت کافی را نداشته و دچار اشتباه می شود. در زمان خواندن سوال، برخی از دانش آموزان متوجه صورت سوال نمی شوند و در حل آن به مشکل می خورند.
  • یک اشتباه جالب این هست که دانش آموزان به جواب صحیح می رسند اما در انتخاب گزینه با سهل انگاری گزینه را جا به جا انتخاب می کنند. چک کرن پاسخ نامه و انطباق آن با جواب نهایی بهترین راه جلوگیری از بروز این غلط زدن سوال است.

تاثیر مشاور در جلوگیری از غلط زدن سوالات

یکی از تاثیرات در حل سوال و پاسخ دادن به آن انتخاب منابع آموزشی مناسب است. با انتخاب مشاور خوب و کار بلد، ابتدا ما را در جهت انتخاب منابع خوب راهنمایی می کند. با بررسی روند روزانه ی مطالعه ی ما، یادگیری ما را کنترل می کند. نواقص در خواندن ما را گوش زد می کند.

مشاور ما با بررسی عملکرد تحصیلی ما، با بررسی آزمون های آزمایشی ما اشتباهات تست زنی را پیدا می کند. با گوش زد کردن آنها و ارائه راهکار، در جهت جلوگیری از غلط زدن سوالات ما را راهنمایی می کند.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور (رشته تجربی، ریاضی و انسانی) را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *