کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
تغییر افکار منفی

تغییر افکار منفی

بیشتر دانش آموزان هنگام مطالعه دروس با افکار منفی برخورد می کنند. در این مقاله سعی بر معرفی چند راهکار برای تغییر افکار منفی داریم.

چالش افکار منفی و کنکور!

همه ما روزانه با افکار منفی در برخی از موارد مواجه می شویم. اما در سال منتهی به کنکور این افکار بیشتر در غالب ناامیدی در ذهن دانش آموزان نقش می بندد. این افکار ذهن دانش آموزان را بهم می ریزد؛ تمرکز و میزان یادگیری آنها را پایین می آورد، در نتیجه توان آنها را در یادگیری دروس و آمادگی برای کنکور را کاهش می دهد. این نگرانی برای اکثر دانش آموزان کنکوری هست و با تغییر در طرز افکار می توان از منفی به طرز فکر مثبت رسید!

کلید های تغییر افکار منفی

  • کلید اول: خواستن
  • کلید دوم: خالی کردن ذهن از افکار منفی
  • کلید سوم: باور مثبت انسان به خود
  • کلید چهارم: عمل کردن

برای جلوگیری از حذف شدن در رقابت تحصیلی، باید تغییراتی را در افکار منفی خودمان ایجاد کنیم.

تفکر افراد موفق

دور و اطراف انسان های موفق هم پر از افکار و رفتارهای منفی است؛ اما آنها یاد گرفته اند چه صدایی را بشنوند و چه افکاری را نادیده بگیرند.

از افکار منفی و با اضطرب دوری کنید و به هیچ وجه پای صحبت های منفی ننشینید. از کسانی که دائما غر می زنند دور باشید. چون انرژی شما را برای ادامه مسیر موفقیت از بین می برند.

انتخاب اهداف و تاثیر آن ها بر تغییر افکار منفی

با تهیه یک لیست و نوشتن اهدافی که برایشان در حال جنگیدن هستیم می توانیم افکار منفی را کنترل کنیم. خواندن این لیست از تولید افکار منفی منفی توسط مغز ما جلوگیری می کند و برای ادامه ی مسیر به ما انگیزه می دهد.

عدم تغییر افکار منفی

باعث می شود در مسیری که هستیم شکست بخوریم؛ به نتیجه ی دلخواه خودمان نرسیم. اگر با همین تفکر پیش برویم، این ذهنیت در ما نهادینه می شود و ما نا امید به مسیر خودمان ادامه می دهیم. در نهایت تفکر منفی قبول نشدن در کنکور تاثیر خودش را می گذارد و ما به هدف نهایی خودمان نمی رسیم.

راهکار های تغییر منفی بافی

لازم است بدانیم افکار منفی همیشه در ذهن ما به وجود می آید! پس امری طبیعی است و ما باید توانایی مقابله با آنها را داشته باشیم.

یادداشت کردن

نوشتن این افکار مزاحم، باعث میشه بعدا در زمان مناسب بهشون فکر کنید و دنبال راه حل مناسب بگردید. نوشتن احساسات و افکار، باعث میشه این موارد در ذهن مرتب بشه و در زمان مناسب بهشون رسیدگی کنیم.

یادآوری هدف

برای اینکه الویت ذهن ما مشخص شود، باید بدانیم چه افکاری از الویت مهم تری برخوردار هستند و به آنها در ذهنمان بها دهیم.

به اشتراک گذاشتن افکار منفی با مشاور برای تغییر

مشاور به عنوان یک روانشناس در کنار ما است. با به اشتراک گذاشتن این افکار علاوه بر اینکه ذهن شما خالی می شود و از این افکار راحت می شوید؛ مشاور با ارائه راهکار و نشان دادن آینده شما، با یاد آوری انگیزه اولیه، شما را برای تحصیل تحریک می کند و برای رفع این افکار به شما راهکار می دهد.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور (رشته تجربی، ریاضی و انسانی) را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *