کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
بهترین تکنیک های مطالعه

بهترین تکنیک های مطالعه

دانش آموزان دائم به دنبال راهکارهای مناسب برای مطالعه می باشند، به همین دلیل در این مقاله در بهترین تکنیک های مطالعه صحبت می کنیم.

برای عملکر بهتر در مطالعه چه باید کرد؟

روش مطالعه دروس مختلف آیا یکسان است؟

اصل مطالعه چیست و از چه منابعی بایستی در مطالعه استفاده کرد؟

کنکور آسان است در این مقاله از سایت خود، به بیان نکاتی در تقویت مطالعه و هر چه بهتر شدن آن می پردازد. پس دانش آموزان تا انتهای این مقاله با سایت رسمی کنکور آسان است همراه باشند!

مطالعه

دانش آموزان با هدف یادگیری بهتر مطالب و کسب موفقیت در آزمون و امتحانات مطالعه را آغاز می کنند. با گذشت زمان، کم کم مطالعه برای آنها سخت و طاقت فرسا می شود. به همین دلیل است که اکثر دانش اموزان به دنبال راهکارهایی برای مطالعه بهتر هستند. برای رفع این نیاز دانش آموزان تصمیم گرفتیم که در این مقاله از سایت رسمی کنکور آسان است به بیان بهترین تکنیک های مطالعه بپردازیم.

یادگیری تکنیک های مطالعاتی، قدرت یادگیری افراد را افزایش می دهد و برای موفقیت یکی از ملزومات مهم و کلیدی تلقی می شود.

اگر یادگیری فرد به خوبی انجام شود، عمده بازدهی آنها بیشتر می شود و در آزمون ها عملکرد بهتری دارند. اما اگر با روش های نادرست مطالب مطالعه شوند، به سرعت اطلاعات فراموش می شوند و دانش آموز دچار مشکلات مطالعاتی می شوند.

مشکلات مطالعاتی چیست؟

اگر بخواهیم مفهومی مناسب برای پیوستگی در مطالعه بیان کنیم، می گوییم که، داشتن میزان ساعت مطالعه ی درست، منطقی و ثابت( که بایستی در طول زمان افزایشی نیز باشد) با توجه به شرایط دانش آموز تعیین شده باشد. وقتی دانش آموز استمرار در مطالعه ندارد، پیشرفت تحصیلی را حس نمی کند در نتیجه مطالعه برایش کسل کننده می شود.

  • مشکل در یادآوری

گاهی دانش اموز ساعت مطالعه ی بالایی دارد، اما در زمان حل سوالات نمی تواند مفاهیم را به یاد بیاورد. در این حالت با مشکل یاد آوری مطالب روبرو می شود و انگیزه برای مطالعه نخواهد داشت.

  • عدم درک مطالب و مفاهیم

دانش آموز شاید از کنار برخی از مفاهیم و عبارات به سادگی عبور می کند زیرا نمی تواند آن مطلب را درک کند و از اهمیت آن غافل می شود.

در این حالت اگر در مطالعه ی دوم، دانش آموز فهمید که موضوع متن چه بود، ادامه مطالب را می‌خواند اما اگر متوجه نشود کتاب را می بندد و از مطالعه سر باز می زند.

بهترین تکنیک های مطالعه

در بهترین شرایط هم که باشید، دانش اموزان برخی نقاط ضعف و قوت دارند. همانطور که میدانید در زمان مطالعه، بایستی نقاط قوت به خوبی تقویت بشوند و نقاط ضعف تا آنجایی که امکان دارد رفع بشود. پس در اینجا به بیان برخی دغدغه ها و نقاطی که نیاز به بازنگری دارند خواهیم پرداخت:

  • مشکل در حفظ و یادآوری فرمول ها!
  • آزمون آزمایشی
  • ارزیابی شرایط تحصیلی
  • بازنگری در سبک زندگی

در ادامه به بیان و بررسی چند خطی نکاتی که بالا گفتیم می پردازیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

مشکل در حفظ و یادآوری فرمول ها!

یکی از بزرگترین معظلات دانش آموزان که باعث می شود پیگیر بهترین تکنیک های مطالعاتی باشند، به خاطر سپاری و یادآوری فرمولهاست. برای اینکه به بهترین شکل و جدای از مطالعه آن ها را یاد بگیرید استفاده از رمزگردانی می باشد که اساتید موسسه ی کنکور آسان است به خوبی این فرمول ها را رمز گذاری کرده اند.

یکی دیگر از راه های یادگیری یادداشت فرمول ها در دفترچه ای جداگانه می باشد که به زبان خودتان همراه با حل مثال بنویسید. با مطالعه و مرور چند باره، این فرمولها در ذهن شما نقش می گیرد.

بهترین تکنیک های مطالعه: آزمون آزمایشی

بعد از اینکه شما به مطالعه درمدت زمان طولانی، به طور مثال یک ماه پرداختید لازم است خودتان را بیازمایید. می توانید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و یا از میان تمرین ها و مثال های کتاب چندتا را انتخاب و حل کنید.

ارزیابی شرایط تحصیلی

بعد از گذشت چند وقت اگر دیدید که از شرایط خود رضایت ندارید، بایستی دفعات مرور و تکرار بیشتری داشته باشید. اگر مشکلی داشتید که خودتان مطلع شدید بایستی آن را رفع کنید و یا می توانید از مشاور تحصیلی خود راهنمایی بگیرید.

بهترین تکنیک های مطالعه: بازنگری در سبک زندگی

برای موفقیت در مطالعه و افزایش توانایی حافظه، بایستی در عملکرد روز مره ی زندگیتان برخی نکات را رعایت کنید.

یکی از مهمترین عملکردهای روزانه، ساعت خواب و استراحت کافی می باشد. دانش آموزانی که ساعت خواب کافی دارند قطعا عملکرد بهتری هم دارند. بهترین ساعت خواب برای دانش آموزان، ۸ ساعت در طور شبانه روز می باشد که از ساعت یازده شب بایستی به خواب بروید. موضوع خواب کافی نه تنها بر روی حافظه تاثیر دارد، بلکه با استراحت کافی می توان روی مطالعه و یادگیری مطالب تمرکز کرد.

عملکرد تحصیلی مناسب نیاز به تحرک و ورزش دارد. پس با پیاده روی و ورزش های کششی عملکر خودتان را به سطح بالاتری برسانید.

مشاورین کنکور آسان است

موسسه ی کنکور آسان است علاوه بر تولید محتوای آموزشی و دی وی دی برای دانش آموزان، مشاوره و برنامه ریزی به دانش آموزان ارائه می کند. از وظایف یک مشاور تحصیلی، ارائه برنامه ریزی تحصیلی و راهکار هایی برای هرچه بهتر شدن مطالعه برای دانش آموزان می باشند.

با یادآوری تکنیک های مطالعاتی، یادگیری و افزایش ساعات مطالعاتی را در برنامه ها لحاظ می کنند. با توجه به اینکه برنامه ریزی حرفه ای برای دانش آموزان انجام می دهند، ساعت خواب و مطالعه دانش آموزان را نظم می دهند و از تمامی فرصت ها برای موفقیت دانش آموزان استفاده می کنند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *