کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
افزایش 20 درصدی ظرفیت پزشکی

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش پزشکی

پزشکی یکی شاخه های رشته تجربی است که علامندان زیادی در میان داوطلبان کنکور تجربی دارد.
اغلب شما داوطلبان رشته تجربی در زمان انتخاب رشته متوسطه دوم با رویای قبولی در این رشته قدم در مسیر سخت کنکور تجربی و رقابت با بیشترین تعداد داوطلبان کنکور می گذارید.

چندی پیش شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای را با عنوان افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده پزشکی در دست بررسی قرار داد.
این مصوبه در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب رسید.

متن مصاحبه دیبر شورای عالی انقلاب فرهنگی و خنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را در ادامه مطالعه کنید.

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش پزشکی

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت پزشکی در نهاد ریاست جمهوری گفت: در جلسه ۸۵۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی و سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

او افزود: جلساتی پیرامون افزایش ظرفیت پزشکی در ستاد نقشه جامع علمی کشور با حضور مسئولان مربوطه به بحث انجامید و تایید شد که نسبت پزشک به ۱۰ هزار نفر جمعیت در سال جاری ۱۳ است که تا سال ۱۴۱۰ باید به سرانه ۲۰ پزشک برسد.

عاملی تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای را با وزیر بهداشت و مسئولان داشتیم که نهایتا به افزایش سالانه ۲۰ درصد طی ۴ سال متوالی جذب دانشجوی جدید پزشکی توافق شد، یعنی هر سال ۲۰ درصد باید نسبت به سال گذشته این جذب افزایش یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این افزایش اختصاص به مناطق محروم کشور دارد که دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب می‌شوند و بر اساس بیمه گزینی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد و این سهمیه به صورت خاص برای عموم داوطلبان رشته‌های پزشکی گذاشته شده است و تابع قوانین مربوطه به قاعده جذب دانشجو نیست، بنابراین فرصتی را فراهم می‌کند تا همه کسانی که از ظرفیت دانشجوی مناسبی برخوردار هستند، بتوانند در این دوره جذب شوند.

هم چنین سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود : موضوع بحث افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی هم در دوره عمومی و هم در دوره تخصص بوده که مورد بحث قرار گرفت؛ جمع‌بندی این شد که کمبود پزشک در کشور وجود دارد و لازم است تا وزارت بهداشت ظرفیت‌ها را افزایش دهد. کمبود پزشک مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد برای جبران کمبود پزشک کشور، متناسب با امکانات کشور ظرفیت‌ها دائما و به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند.

آخرین و دقیق ترین اخبار و اطلاعات کنکور سراسری را در همین سایت مطالعه کنید

ارتباط با کنکور آسان است

برای ارتباط با مشاورین کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۶۴۶۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *