کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
افزایش مهارت تست زنی

افزایش مهارت تست زنی

دانش آموزان بایستی بدانند که امتحان تستی و پاسخ به تست با امتحان تشریحی متفاوت است و افزایش مهارت تست زنی بسیار مهم است.

برخی دانش آموزان در امتحان تشریحی نتیجه ی خوبی میگیرند اما در امتحانات تستی بسیار بد عمل می کنند. برای همین منظور بایستی با حل تست به روش صحیح آشنا بشوند. علاوه بر تکنیک تست خوانی که بایستی بلد باشند، مهارت تست زنی نیز بایستی داشته باشند.

تا انتهای این مقاله همراه با سایت کنکور آسان است همراه باشید.

انواع تست در زمان کنکور

برای اینکه ما با تفکر طراحان کنکور و همچنین آشنایی با قسمت های مهم و تست خیز در زمان کنکور شروع به حل تست می کنیم. وقتی تفکر طراحان را بدانیم، با افزایش دقت هنگام مطالعه مطالب را می خوانیم و نکته سنج تر می شویم.

حل انواع تست در زمان کنکور از این جهت اهمیت دارد که ما با حل آن، ضعف های خود را در یادگیری و آموزش تشخیص می دهیم و همچنین باعث می شود نکات در ذهن ما تثبیت بشود. برخی نکاتی که در زمان مطالعه مطالب از قلم افتاده است را پیدا می کنیم و در خلاصه نویسی های خود ثبت می کنیم. در زمان مرور مطالب، یک یادداشت برداری حرفه ای و کامل داریم.

در زمان مطالعه کنکوری ما با چهار دسته تست برای یادگیری بهتر و کسب تجربه مواجه می شویم که عبارتد از:

  • تست تثبیتی
  • تست سنجشی
  • تست زماندار

ممکن است در این زمینه از انواع مختلفی از تست ها مانند تست های تالیفی، تست هاهی سالیان گذشته، تست های ساده و پیش پا افتاده و در مواقعی با تست های المپیادی مواجه شویم.

همه ی اینها برای این است که دانش آموز با افزایش مهارت تست زنی خود را برای کسب بهترین نتیجه مهیا کند.

افزایش مهارت تست زنی

باز هم تاکید می کنیم هدف اصلی ما از حل تست در زمان مطالعه این شد که ما با دید بهتر به مطالب نگاه کنیم و در هنگام مطالعه تمامی نکات و جزئیات را پوشش دهیم. با یک دید طراحانه به مفاهیم مطالعه را شروع کنیم و همچنین سبک مطالعه ی خودمان را اصلاح و بهبود بخشیم.

پس همانگونه که مطالعه و کیفیت آن اهمیت دارد حل تست نیز همان مقدار اهمیت دارد.

حال از زمان مطالعه پیشی می گیریم و به زمان کنکور و به استفاده مهارت حل تستی که در زمان آموزش و مطالعه ی مطالب یاد گرفته ایم در حین آزمون کنکور می پردازیم.

اصول افزایش مهارت تست زنی

اگر دانش آموزان این اصول را رعایت کنند، از بی دقتی آنها در حل تست کاسته می شود و با تمرین و تکرار اینها، مدیریت زمان و تثبیت یادگیری را به خوبی فرا می گیرند.

مشخص کردن کلمات مهم در متن

حل تست تمرینی

حل تست زمان دار

کلمات کلیدی تست

مطالعه کامل گزینه ها

در اینجا تلفیقی از مراحل کسب مراحل حل تست را در زمان مطالعه که می شود حل تست آموزشی و حل تست جلسه آزمون را مشخص می کنیم:

مشخص کردن کلمات مهم در متن

خط کشیدن دور کلمکات مهم در هنگام مطالعه کمک زیادی به شما می کند. زیرا در طرح تست، این نکات مهم و کلیدی هستند که مد نظر طراحان قرار می گیرند. لذا هیچ موقع در امتحان تستی مطالب مورد نیاز شما را در صورت سوال نمی آورند بلکه خود دانش آموز بایستی از قبل بداند.

پس با مشخص کردن نکات کلیدی در زمان یادگیری سعی کنید خودتان را آماده ی آزمون کنید.

افزایش مهارت تست زنی: حل تست تمرینی

این دسته از تست ها که در زمان مطالعه با آن سر و کار دارید، تست تمرینی هستند. این تست ها برای افزایش سطح یادگیری دانش آ»وز در برنامه ریزی تحصیلی قرار می گیرد. هدف از حل این تست ها افزایش یادگیری است پس زمان خاصی برای حل این نوع تست ها توصیه نمی شود.

حل تست زمان دار

تست زمان دار برای اینکه شما مهیا شرایط آزمون بشوید حل می شوند. بدین صورت که شما برای حل این تست ها زمان استاندارد را در نظر می گیرید و در زمان مشخص به تست ها پاسخ می دهید.

با حل این دسته از تست ها شما می توانید به خوبی زمان حل تست را مدیریت کنید و مشکلی با کمبود زمان نخواهید داشت.

افزایش مهارت تست زنی: کلمات کلیدی تست

موقعی که شما تست را می خوانید، دور کلمات کلیدی که در پاسخ به آن تست شما را راهمایی می کنند و کار ساز هستند خط بکشید و مشخص کنید. زیرا در هنگام پاسخ به سوال، شما نیاز ندارید مجدد از اول کل تست را مطالعه کنید.

مطالعه کامل گزینه ها

اگر در هنگام مطالعه ی گزینه های تست، دریافتید که اولین گزینه صحیح است، سریع گزینه را انتخاب نکنید.

حتما گزینه ها یبعدی را هم نگاه کن و از غلط بودن آنها مطمئن شو!

مشاورین کنکور آسان است

موسسه کنکور آسان است به دانش آموزان مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی علاوه بر محتوای آموزشی نیز ارائه می دهد.

در جهت افزایش مهارت تست زنی، در زمان مطالعه در برنامه ی دانش آموزان به صورت منظم حل تست را قرار می دهخند. با بررسی نتسجه ی این حل تست ها، نقاط ضعف دانش آموزان را پیدا می کنند. با ارائه ی راهکار در جهت آن گام بر می دارند.

در برنامه هی خود انواع تست ها و روش های تست زنی را قرار میدهند. به دانش آموز یاد آور می شوند در زمان حل تست، نکات آن را یادداشت کرده و در هنگام مرور از آن ها استفاده کنند.

علاوه بر برنامه ریزی که جز وظایف یک مشاور تحصیلی می باشد به بهترین نحو آماده ی آزمون شدن دانش آموز نیز وظیفه یک مشاور مجرب است.

دانش آموزان برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور (رشته تجربی، ریاضی و انسانی) را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *