کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912
افزایش انگیزه برای مطالعه

افزایش انگیزه برای مطالعه

مهمترین نکته برای یک دانش آموز این است در طول دوران تحصیل و مطالعه، افزایش انگیزه برای مطالعه را به خوبی انجام دهند.

این افزایش انگیزه باعث می شود تا همانند شروع مسیر مطالعه، انرژی اولیه کاهش نیابد و در ادامه ی مسیر همانند شروع پیش رویم.

خیلی از دانش آموزان در ابتدای مسیر مطالعه با انگیزه ی خوبی به مطالعه می پردازند. اما در ادامه ی مسیر از این انرژی کم می شود و شور و شوق اولیه را از دست می دهند. این کاهش انگیزه در یادگیری و مطالعه ی آنها تاثیر می گذارد. در نتیجه دانش آموزان را از مسیر و ریل موفقیت دور می کند.

برای همین منظور و افزایش انگیزه پیشنهاد می کنیم دانش آموزان تا انتهای این مقاله با سایت رسمی موسسه کنکور آسان است همراه باشند.

انگیزه برای مطالعه

برای دانش آموز این اتفاق متعدد پیش می آید که در هنگام مطالعه، بعد گذشت زمان زیادی متوجه می شوند که مقدار کمی از مطالب را مطالعه کرده اند. عدم تمرکز هنگام مطالعه و بی انگیزگی در این امر بسیار مشهود است.

اینکه بی هدف و بی انگیزه مطالعه ادامه پیدا کند نه تنها در جلوگیری از فهم مطالب تاثیر دارد بلکه در اتلاف زمان هم تاثیر دارد. یعنی زمان مفید مطالعه بی ثمر هدر می رود و دانش آموز حجم مطالعاتی خود را به پایان نمی رساند. زمان هدر می رود و مطالب باقی می ماند. این به پایان نرساندن مطالب باعث ایجاد استرس دانش آموز می شود. که این ها همه در روند یادگیری، تمرکز و خستگی هنگام مطالعه و … می شود.

بی انگیزگی در هنگام تحصیل، امکان دارد که در آینده ی تحصیلی دانش اموز تاثیر بگذارد و باعث به ثمر نرسیدن مطالب منجر شود.

برای اینکه دانش آموزان با انگیزه ی بهتری به مطالعه بپردازند، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ی افزایش انگیزه برای مطالعه از موسسه ی کنکور آسان است همراه باشید.

راه های افزایش انگیزه برای مطالعه

روش های زیاد و همچنین کتاب های زیادی در این مورد نوشته شده است، اما ما به بررسی چند مورد از این ها می پردازیم:

  • پاداش در قبال مطالعه
  • برنامه برای کارها
  • افزایش تمرکز
  • فکر به هدف از مطالعه
  • استفاده از تمامی فرصت ها
  • ساعت مطالعه مناسب
  • خواب کافی
  • افزایش ساعت مطالعاتی

در ادامه و برای کسب اطلاعات بهتر در مورد موارد بالا به ادامه ی مطلب توجه کنید:

پاداش در قبال مطالعه

دانش آموزان می توانند در قبال مطالعه به خود پاداش بدهند. این کار ساده بسیار سازنده و اثر گذار خواهد بود. با امتحان این کنار، نتیجه ی آن را ببنید و اگر مثبت بود به آن ادامه دهید.

برنامه برای کارها

برای کارهای روزانت برنامه داشته باش. در صورتی که برای کارهایتان برنامه ی مشخصی داشته باشید، موفق تر خواهی بود؛ زیرا با تمرکز به مطالعه می پردازی و عادت می کنی با توجه به الویت ها برای خود برنامه تنظیم کنی.

افزایش انگیزه برای مطالعه: افزایش تمرکز

در هنگام مطالعه لزومی ندارد شما با موسیقی به مطالعه ی مطالب بپردازی! بایستی شما در جهتی پیش بروید که تمرکز شما برای مطالعه بالا برود. زیرا مطالعه ی بدون تمرکز، سبب می شود جمله ای که یک بار خواندن برای فهم آن کافی است را دو یا چند بار مطالعه کنیم.

فکر به هدف از مطالعه

فکر به اینکه شما برای دست یابی به چه هدفی مطالعه می کنید، انگیزه ی شما را برای مطالعه زیاد می کند. به شغل و اهداف آینده ی تحصیلی خود فکر کنید. نه اینکه به اجبار خانواده به آن بپردازید.

استفاده از تمامی فرصت ها

اجازه ندهید که زمان بیهوده از بین و از دست برود. طوری برنامه ریزی کن که تحصیل و مطالعه در اولویت کارهایتان باشد.

افزایش انگیزه برای مطالعه: ساعت مطالعه مناسب

ساعت مناسبی از طول روز را برای مطالعه انتخاب کنید. ساعات انتهایی روز، ساعت مطالعاتی خوبی نیست، زیرا انسان خسته می شود. بلافاصله پیس از بیدار شدن هم نمی شود به مطالعه پرداخت. یکی دیگر از زمان های بد برای مطالعه بعد از صرف غذا با شکم پر است. صبح به موقع از خواب بیدار شوی و با کمی ورزش کششی و صبحگاهی و صرف۵ صبحانه به مطالعه بپردازی قطعا انگیزه و سطح یادگیری بالایی خواهی داشت. پس درزمان های مناسب به مطالعه بپردازید.

خواب کافی

همانطور که در نکات بالا گفتیم، بایستی با برنامه ریزی مناسب پیش بروید، طوری که خواب تان نیز تنظیم و به موقع باشد. ۸ ساعت خواب در طول روز علاوه بر اینکه باید داشته باشید برای بدن شما کافی نیز می باشد.

افزایش ساعت مطالعاتی

با افزایش میزان مطالعه حجم و مقدار یادگیری شما از مطالب بالا می رود. گستره ی بیشتری از مفاهیم را مطالعه می کنید و کم کم به سطح بالایی از یادگیری خواهید رسید. وقتی شما یادگیری و تاثیر آن را می بینید با انگیزه ی بهتری به مطالعه می پردازید.

مشاورین موسسه ی کنکور آسان است

موسسه ی کنکور آسان است علاوه بر تولید محتوای آموزشی و دی وی دی برای دانش آموزان، مشاوره و برنامه ریزی به دانش آموزان ارائه می کند. از وظایف یک مشاور تحصیلی، ارائه برنامه ریزی تحصیلی برای دانش آموزان می باشند.

ویژگی مشاوره و برنامه ریزی های موسسه ی کنکور آسان است برای دانش آموزان این است که در ابتدا برنامه ریزی را با توجه به شرایط دانش آموز و کاملا شخصی سازی شده انجام می دهند.

یادگیری و افزایش ساعات مطالعاتی را در برنامه ها لحاظ می کنند. با توجه به اینکه برنامه ریزی حرفه ای برای دانش آموزان انجام می دهند، ساعت خواب و مطالعه دانش آموزان را نظم می دهند و از تمامی فرصت ها برای موفقیت دانش آموزان استفاده می کنند.

دانش آموزان برای برای ارتباط با موسسه کنکور آسان است می توانند با دفتر مرکزی تماس بگیرند:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *