کنکور آسان است
55756500 021
4690 196 0912

اشتباهات دوران جمع بندی

آخرین مرحله از مطالعه، دوران جمعبندی می باشد که با شناخت اشتباهات دوران جمع بندی آن را به بهترین به پایان می رسانیم.

با این مقاله از کنکور آسان است همراه می شویم تا اشتباهات را شناسایی کنیم و در جهت رفع آن نکاتی را یاد بگیریم!

دوران جمعبندی

معمولا در ماه پایانی منتهی به کنکور، چند روزی را برای جمع بندی مفاهیمی که مطالعه کردیم، قرار می دهیم.

وقتی ما مطالعه زیادی داشته داریم و حجم وسیعی از مطالب را در ذهنمان ذخیره می کنیم استفاده از آن برای ما سخت می شود. در دوران جمع بندی، اطلاعات در ذهن به شکلی مرتب شوند که دسترسی به آن ها بسیار آسان شود.

موفقیت فقط مطالعه و یادگیری مطالب نیست بلکه به مهارت های دیگری هم مربوط است، مانند استرس و کنترل آن، مدیدیت زمان مطالعه، شناسایی اشتباهات دوران جمع بندی که بحث مقاله ی ما است و … که نیاز است دانش آموز به این مهارت ها نیز مسلط باشد.

بسیاری از دانش آموزان با این که شروع خوبی دارند اما در ادامه و در زمان کنکور نتیجه ی خوبی کسب نمی کنند؛ دلیل این موضوع چیست؟ غالب این دانش آموزان دوران جمع بندی خوبی را سپری نکردند. بایستی در انتهای این مطالعات، دسته بندی مفاهیم را هم به خوبی در ذهنمان انجام دهیم.

طبقه بندی و جمعبندی مطالب که بر آن تاکیید داریم، باعث می شود که اطلاعاتی که در ذهن داریم، در زمان و فرصت مناسب به کار بیاید و از اطلاعات خود به بهترین شکل استفاده کنیم. پیرو مرتب بودن مطالب می توان اشاره کرد که سرعت تست زنی ما افزایش خواهد یافت و کسب موفقیت آسان تر میسر می شود.

اشتباهات دوران جمع بندی: بهترین زمان جمع بندی

با توجه به این موضوع که میزان و نوع مطالعه افراد باهم متفاوت است نمی توان زمان دقیقی برای همه و به صورت یکسان در نظر گرفت.

اما می توان گفت که حوالی یک ماه مانده تا به کنکور، بهترین زمان جمعبندی می باشد. اما باز بین افرا مختلف با توجه به حجمی که مطالعه داشتند این زمان متفائت می شود. در برخی کل یک ماه، بعضا بیست روز و حتی یک هفته نوسان دارد.

اشتباهات دوران جمع بندی

عدم شرکت در آزمون آزمایشی

روز کنکور، بایستی از آمادگی بالایی برخوردار باشی. از قبل خودت را با ایجاد شرایط مشابه، مثلا شرکت آزمون آزمایشی، با شرایط کنکور هماهنگ کرده باشی. از بیدار شدن ساعت ۷ صبح تا چند ساعت پشت صندلی آزمون نشستن را کار کرده باشی. با تفکرات طراحان و حتی دام های تستی نیز آشنا باشی!

فراموشی کنکور!

اینقدر درگیر امتحانات نهایی بشوید که کنکور و حتی مطالعه ی کنکوری را فراموش بکنید!

مطالعه مطالب جدید

در دوران جمعبندی و منتهی به کنکور قرار نیست مطالب جدیدی مطالعه بشود. همون مقدار از مفاهیم که تا الآن مطالعه کردیم را منظم کنیم بهترین کار است. برای جمع بندی هم بایستی بیشتر با مرور و بازیابی اطلاعات، مطالب را جمع بندی کنیم.

گیر افتادن در حاشیه های کنکور

برای اینکه جمع بندی به ثمر بنشیند نیاز به ذهن آرام و بی حاشیه داریم. در این مدت که اتفاقات فراوان و نکات حاشیه ای به اوج خود می رسد، خودتان را درگیر نکنید.

مواجهه با سوالات سخت و ناکار آمد

برای اینکه انگیزه ی شما از بین نرود سعی کنید در این مدت به سمت سوالات سخت و تالیفی ناکار آمد نروید. قرار نیست ما مطالب جدید یاد بگیریم، پس حل سوالات و تست های استاندارد بهترین راهکار برای ما می باشد.

جمع بندی با کنکور آسان است

موسسه ی کنکور آسان است علاوه بر تولید محتوای آموزشی به صورت دی وی دی، به دانش آموزان مشاوره ی تحصیلی نیز ارائه می کند.

با توجه به اهمیت برنامه ریزی، مشاورین موسسه ی کنکور آسان است در ابتدا سعی می کنند صفر تا صد مطالب را برای دانش آموزان در برنامه بگذارند. سطح یادگیری دانش آموزان نسبت به مطالب را به یادگیری حداکثری برسانند.

ریز نکات برنامه ریزی مانند پارت بندی، قرار دادن تست آموزشی، مرور منظم و … را به صورت صحیح و اصولی در برنامه قرار می دهند.

دوران جمع بندی را باتوجه به کیفیت و حجم مطالعه ی دانش آموز مشخص می کنند از چه زمانی و تا چه زمانی ادامه دارد. حتی در انتخاب منابع مورد نیاز برای دانش آموز نیز مشورت می دهند تا در کنار هم بهترین نتیجه را رقم بزنند.

برای ارتباط با کنکور آسان است و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید:

دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۷۵۶۵۰۰
مشاور ارشد : ۰۹۱۲۱۹۰۴۶۹۰

منابع آموزشی موسسه کنکور آسان است، با تدریس های مفهومی و تستی، یکی از کامل ترین مجموعه های آموزشی برای کنکور و معدل سازی است. با تهیه منابع موسسه کنکور آسان است شما می توانید از مشاوره های تحصیلی نیز استفاده کنید.

بهترین منابع آموزشی ویژه تست زنی کنکور را از سایت رسمی کنکور آسان است تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *